Zagađenost zraka povećava vjerovatnoću zaraze i smrtnosti od koronavirusa
Za potrebe izrade studije istraživači su koristili podatke dobijene iz stanica za mjerenje zagađenosti zraka postavljenih širom Sjedinjenih Američkih Država.
Obuhvaćeni su i podaci smrtnosti od koronavirusa, a koje je objavio Univerzitet Johns Hopkins. Istraživači su razmatrali odnos između izloženosti zagađenom zraku i broja preminulih od koronavirusa, objavili su iz Svjetskog ekonomskog foruma (WEF). Uzete su u obzir i mjere za suzbijanje širenja virusa.
Utvrđeno je da je manja izloženost zagađenom zraku od 22. januara od 15. augusta ove godine povezana s manjim brojem zaraza i smrtnosti od koronavirusa.
"Vlasti su zatečene dilemom: ponovo omogućiti sve ekonomske aktivnosti ili što više ublažiti posljedice koronavirusa. Naša studija je pokazala da je održavanjem niske stope zagađenosti zraka moguće doprinijeti ublažavanju posljedica pandemije i to u uslovima povratka svakodnevnim aktivnostima", ukazao je docent Stefano Carattini sa Škole za javne politike "Andrew Young" Univerziteta Georgia.
Nivo zagađenosti zraka u SAD-u se nije znatno smanjio tokom pandemije uprkos tome što su mnogi primorani da rade od kuće i što se smanjio broj onih koji često putuju.
Prema Carattinijevim riječima, u posljednjih nekoliko godina američke vlasti su deregulirale oblast koja se odnosi na izvore zagađenosti zraka. Tvrdi da je to za posljedicu imalo da se oni ne prijavljuju i da se poveća stopa zagađenosti. To se prije svega odnosi na tvornice.
Prema spomenutoj studiji, utjecaj aerozagađenosti na smrtnost od koronavirusa je veliki. Naglašeno je da je smanjenje zagađenosti od jednog mikrograma po kubnom metru zraka dovoljno da smanji broj osoba zaraženih koronavirusom za dva posto, a broj preminulih od virusa za tri-pet posto.
Istraživači su dali i konkretne prijedloge kako smanjiti zagađenost, pa time i ublažiti posljedice koronavirusa. Neki od njih su da vlasti ograniče bespotrebna putovanja, da potiču rad od kuće, naplaćuju takse zagađivačima i stimulišu korištenje javnog prijevoza.
Carratini je napomenuo da vlasti imaju mogućnost da promijene postojeće uslove života i time utječu na budućnost.