Bh. glumica Jasna Diklić: Nikada nisam odbijala uloge i nikada nisam bila na bolovanju
Osnivač je jedinog teatarskog festivala za srednjoškolce u Evropi Juventafest, koji se od 10. do 14. održava u Sarajevu. Ideju o ovakvom festivalu dobila je nakon dvanaestogodišnjeg rada u Poetskom teatru mladih Juventa.
Jedini festival za srednjoškolce
"Napravili smo osam predstava od kojih smo na internacionalnim festivalima osvojili 26 nagrada. Iz tog mog iskustva vidjela sam da mladi imaju potrebu za većim prostorom, prostorom kompeticije, onoga što bi im se iz drugih sredina pokazalo, da vide šta njihovi vršnjaci rade izvan BiH. Javno sam izrekla u nekoj situaciji koja nije bila u vezi sa teatrom da bi bilo dobro da se u Sarajevu organizuje jedan internacionalni festival za srednjoškolce. U kontaktu s američkom ambasadom dobila sam pozitivan odgovor, a ono što je meni i njima bilo značajno jeste taj spoj mladih ljudi koji dolaze sa svih strana", rekla je Diklić za Klix.ba.
Odlučila je da spoji mlade ljude u jedan prostor kako bi razmjenjivali kreativnost i različite poglede na svijet. To je profunkcionisalo i našla je vrlo posvećene ljude koji ušli u jedan tim i pokrenuli festival. Sada, četvrtu godinu zaredom, postali su mali profesionalci, a njihov entuzijazam prepoznali su individualni sponzori i ministarstva.
"Uvidjeli su da ta populacija nema tu vrstu aktivnosti u našoj zemlji posebno što kroz nju sazrijevaju kvalitetnije, moralnije i tolerantnije, okrečući se samopoštovanju, samopouzdanju, samoinicijativnosti i svemu onome što bi trebalo da krasi mladog čovjeka. Pokušavam da ih kanališem u smislu da rastu u slobodne ljude, a ne u glumce, u ljude čiji će odnos prema drugima i drugačijem biti tolerantan u komunikaciji, prepoznatljiv sa svojim dobrim namjerama, pozitivnom energijom i sve ono što bi s takvim odnosom prema svijetu lakše i ljepše proživjeli taj život", kazala je Diklić.
Najdraži rad s mladima
Glumila je u više od 30 filmova i serija te u mnogobrojnim predstavama. Nasmijavala je publiku do suza, "ljutila ih", ali i raznježila. Ipak, ističe da joj je najznačajniji period u karijeri rad s mladima.
"Sada radim s djecom do osam do 14 godina u Jelićevoj i mislim da je to nešto što možda najviše ima smisla. Naš posao je jedan fenomen prolaznosti. Iza drugih vrsta umjetnosti poput književnosti ili slikarstva ostaju opipljiva djela, ali u pozorišnoj umjetnosti je sve strašno prolazno i traje onoliko koliko se neko sjeća", kazala je Diklić.
U razgovoru za naš portal istakla je kako je bitno da djecu odgajamo da razvijaju kritičku percepciju i da uprkos što se na televiziji emituju različiti sadržaji, trebaju gledati ono što je primjereno njihovim godinama. Na domaćim tv stanicama sve je manje domaćih sadržaja, a sve više stranih.
"Ako gledaju nešto što ih skreće s pravog puta, da tako kažem, trebaju korigovati roditelji, a potom obrazovne ustanove i školstvo koje bi nudilo neke sadržaje koji su vredniji u tom smislu da im se uspostavi sistem vrijednosti kakav treba. I ja ponekad gledam sapunice, ali iz svog kritičkog stava gledam šta je to što nije umjetnost, šta je ono što bi trebalo uzeti kao primjer, ali ima nekih elemenata koji su na vrlo profesionalnom nivou. Mislim da je odgoj mladih u nekom pravcu zaista temelj njihovog odrastanja", kazala je Diklić.
Vlast kulturu doživljava kao teret
Kultura u BiH je nažalost na niskim granama kada je u pitanju finansijska situacija i njena pozicija u "očima" vlasti. Sve više institucija grca u problemima, ali se umjetnici bore. Diklić je jedan od njih.
"Manji projekti se mogu realizovati samo na ličnom planu. Ja sa svojom pozicijom u BiH sam mogla animirati ljude da nas podrže, a sve ostalo je pitanje cijelog društvenog uređenja i kako vlast doživljava segment kulture. Ona ga očito doživljava kao teret, a ne kao svijest, kao ukras, eventualno ne kao nešto što je stvarno bitno za jedan narod, državu i promociju te države, jer to su segmenti društva koji su uvijek u poziciji da budu ambasadori - vrlo su mobilni i vrlo prepoznatljivi. Država treba da investira i da dignitet, mi to nemamo i tu je ta naša pobuna da ovoj državi uopće nije važno zato što oni navodno imaju neke veće brige", naglasila je Diklić dodavši da ćete, ako nemate svoj kritički stav i odnos uspostavljenih vrijednosti, biti dobar pijun i šahovskoj igri.
Uloge se ne mogu birati
Kada radi s mladima savjetuje ih da samo rade i trude se, jer jedino tako mogu uspjeti i ostaviti neki trag u svijetu pozorišta i glume. Istakla je kako tokom svog rada nikada nije odbila nijednu ulogu, otkazala predstavu niti bila na bolovanju.
"Mislim da ne postoji najdraža uloga, postoji draga, manje draga i nedraga. Ono što je meni bilo jako značajno jeste prepoznati tu kreativnost, posvećenost sebe u tom poslu, trenutak koji zatitra u partnerskoj igri... Vrlo rijetko se dogodi da svi segmenti predstave odgovaraju glumcu. Nikada nisam odbila uloge jer mislim da se uloge ne mogu birati. Mi smo jedna od rijetkih profesija gdje se na oglasnoj ploči objavi ko igra koju ulogu. Ne treba odbijati uloge jer moj savjet mladima je samo raditi i raditi", poručila je.
Njene predstave dobijale su najbolje ocjene i kritike, ali i njoj se dešavalo, kao i svima koji rade, da zaboravi tekst.
"Pomognu mi kolege, preskočim taj dio, ali to je panika koja traje nekoliko sekundi, a koja je za nas vječnost, ali ljudi smo", rekla je kroz osmijeh.
Nova serija
Trenutno radi na jednoj seriji za strano tržište. Snimljeno je pet pilot epizoda i sada čekaju odgovor da li će bii nastavka.
"Seriju radi istu ekipu koja je radila seriju 'Lud, zbunjen, normalan'. Mislim da bi to moglo imati dobar prijem kod publike, ali nažalost opet nisu bh. tv kuće bile u mogućnosti da to finansiraju", kazala je Diklić.
Riječ o seriji "Lažni svjedok" koja se emituje na Novoj TV a Diklić glumi Ajšu Budalicu. Osim nje u seriji igraju Aleksandar Seksan, Bogdan Diklić, Almir Kurt, Admir Glamočak...