U vrijeme Netflixa
76

Kreator serije "The Sopranos" tvrdi da kvalitetan TV sadržaj izumire: Je li u pravu?

N. O.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nedavno je kreator "Sopranosa" David Chase potaknuo razgovore svojim sumornim primjedbama o TV industriji tvrdeći da kvalitetni TV sadržaj, prije svega misleći na serije, izumire.

BBC je njegovoj izjavi pridao značajnu pažnju te se u razgovoru s drugim TV kreatorima pokušali analizirati trenutnu situaciju i prognozirati šta TV čeka u budućnosti. Osvrnuvši se na podatke od prošle godine istaknuli su da je zabilježeno ogromno smanjenje od 14 posto u originalnim scenarističkim emisijama koje su emitirane na američkoj televiziji, s manje novih emisija i dosta postojećih koje su otkazane.

I prošle godine, kada su neke od kritički najcjenjenijih saga s malih ekrana posljednje decenije došle do svojih kraja, obožavatelji su ostali u nedoumici koje bi ambiciozne drame mogle zauzeti njihovo mjesto na vrhu televizijskog totema.

Dok serije poput naslova "Severance" i "White Lotus" i dalje dobijaju dobre ocjene, one sve više izgledaju kao anomalije u TV industriji koja se povlači od produciranja složenih priča u duhu TV hitova iz zlatnog doba poput "Mad Men" i "Breaking Bad".

Sve je to navelo čovjeka zaslužnog za predvodnicu prestižnih TV drama u posljednjih četvrt vijeka, tvorca serije "Sopranosi" Davida Chasea da izjavi da "nešto umire" u intervjuu povodom 25 godina od kada je serija prvi put izašla u eter.

"Ovo je 25. godišnjica, tako da je to, naravno, proslava", rekao je 78-godišnjak za Times, "Ali možda ne bismo trebali na to gledati tako. Možda bismo na to trebali gledati kao na sahranu".

Može li TV sadržaj preživjeti?

Zašto se sve ovo dešava? Na prvi pogled, djeluje da televizijski rukovodioci pokušavaju da umire situaciju nakon jednog od najturbulentnijih perioda u historiji industrije (covida, štrajkova itd.).

Do ranih 2010-ih, streaming servisi kao što su Netflix i Amazon Prime Video počeli su da pružaju novi život postojećim ambicioznim prestižnim TV serijama. Što je još intrigantnije, počeli su i sami da proizvode ambiciozne sadržaje. Umjesto da kopiraju ono što je bilo na tradicionalnoj televiziji, postavili su nove ideje.

Serije poput "Breaking Bad" – prvo emitovane isključivo na kablovskom kanalu, a koje je Netflix kupio nakon svoje četvrte sezone – pronašle su potpuno novu publiku na streaming servisu.

Ipak, ubrzo se pojavio jedan problem - tehnološke kompanije koje su preuzele Hollywood bile su naviknute na profit tehnološke industrije. Međutim, ekonomija nije funkcionirala onako kako su mislili. U trci da nadmaše jedni druge, rivalski servisi za streaming su "uveliko potrošeni" prema nedavnom izvještaju Varietya ta strategija izbacivanja što više sadržaja kako bi se privukli novi pretplatnici "odavno je razotkrivena kao zabluda, a ratovi za streaming sada su praktično završeni porazom za sve osim Netflixa".

Sada su također uspostavljeni parametri za zdraviju, kreativniju TV industriju nakon prošlogodišnjeg "ustanka" u industriji. Štrajkovi koji su potresli industriju 2023. godine doveli su do toga da su pisci i glumci dobili zasluženu zaštitu od smanjenja troškova studija, što će u teoriji dovesti do toga da kreatori prave bolji sadržaj.

Sam Esmail, Sam Boyd i drugi kreatori optimistični su u razgovoru za BBC te smatraju da će TV izdržati.