SFF Talks s Ines Mrenicom: Umjesto celebrity kulture primat smo dali filmskoj umjetnosti
"Televizija je kreativan odgovor na nemogućnost filmskih autora da budu u Sarajevu i prilika da se dopre do još većeg broja publike koja uz pomoć modernih tehnologija ne mora biti ograničena brojem sjedećih mjesta u kinima. Sarajevo Film Festival nakon 25 godina vjernosti koju su mu poklanjali ljubitelji filma, uzvraća na način da sada filmovi i filmske emisije dolaze u domove publike koja je zbog epidemiološke situacije spriječena da boravi na dugogodišnjim festivalskim lokacijama, poput Ljetnog kina Raiffeisen i Festivalskog trga", pojašnjava Mrenica.
Emisije se svakodnevno produciraju u Studiju 1 koji je smješten na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo. Nakon premijere svakog filma iz Takmičarskog programa – igrani film i Takmičarskog programa – dokumentarni film na platformi ondemand.sff.ba su dostupni razgovori s autorima tih filmova.
Na platformu su, među ostalim, već postavljene emisije posvećene filmu "Koncentriši se, baba" Pjera Žalice, razgovori s ekipama filmova "Mare" Andree Štake i "Andromeda Galaxy" rediteljice More Raçae te Q&A s Michelom Francom, ovogodišnjim dobitnikom Počasnog Srca Sarajeva i gosta programa Posvećeno, kao i ceremonija otvaranja koja je ove godine također održana na online platformi.
Ističe kako radi s timom vrhunskih profesionalaca te izražava zadovoljstvo činjenicom da je u blizini kolega od kojih može mnogo naučiti.
"S nekima se poznajem još iz studentskih dana na Akademiji scenskih umjetnosti. Na SFF-u sam radila još kao studentica dramaturgije. Vođenje emisija s fizički prisutnim osobama u studiju je nešto što se lako realizira, jer imam televizijsko iskustvo vezano za 200 filmskih emisija koje sam proizvela na BHRT-u. Sada je situacija nešto drugačija. Emisije vodim na engleskom jeziku, gledajući u veliki LED ekran na kojem se pojavljuju gosti koji zapravo biraju nas, jer se žele što bolje predstaviti na Sarajevo Film Festivalu. To su protagonisti i autori svih filmova iz kompeticija i selekcije Open Air programa", govori.
Pripreme emisija su vrlo zahtjevne jer se realiziraju preko Zooma, dodaje: "Imali smo jedan koncept koji smo planirali postaviti na Festivalskom trgu, a koji smo onda u tri dana zbog epidemiološke krize morali izmijeniti i prebaciti u Narodno pozorište. Surfamo na velikom valu historijskih promjena za sve nas i iznosimo Festival u punom kapacitetu. Radimo, snimamo 4-5 emisija dnevno, smijemo se, svađamo i uzajamno poštujemo".
Ekipa SFF Talksa je senzibilizirana prema situaciji u vezi s koronavirusom te je umjesto zabave i celebrity kulture primat dat filmskoj umjetnosti. Najglasnija su razmišljanja ona koja dolaze od ljudi iz struke.
"U skladu s poslom koji mi je povjeren pogledala sam sve filmove iz kompeticija za igrani, dokumentarni, kao i Open Air program. Moji favoriti iz Takmičarskog programa su filmovi 'Exile' kosovsko-njemačkog reditelja VIsara Morine, za koji se već šuška da je njemački film godine. Govori o nemogućnost jednog Albanca da se integrira u njemačko društvo, pa zbog mobinga na poslu polako tone u ludilo i paranoju. Zatim, tu je i Turski flm 'Mavzer', a Open Air donosi naslov 'Otac' o kojem smo pisali na Klixu", zaključuje Mrenica.
SFF Talks možete pratiti na web stranici ondemand.sff.ba, a filmske recenzije koje piše Mrenica možete čitati na portalu Klix.ba pod tagom "Netklix".