Götz Werner
41

Kako je nastala kompanija dm drogerie markt? Njen osnivač bio je impresivna ličnost

Götz Werner
Götz Werner
Koliko puta ste se zapitali kako nastaju velike kompanije, možete li je i sami napraviti i od čega krenuti? Koje su dileme koje vas prate na tom putu? Da li su to pitanja o finansijama, vođenju tima, razvoju vizije ili možda kako ostati dosljedan svojim vrijednostima?

San o vlastitoj kompaniji često je obavijen neizvjesnošću, ali i mogućnošću stvaranja nečega velikog i značajnog.

Šta, ako biste mogli dobiti savjete iz prve ruke od čovjeka koji je osnovao kompaniju koja je postala simbol održivosti i uspjeha?

"Na šta nisam računao" naslov je autobiografske knjige Götza Wernera koja predstavlja jedinstven uvid u život i filozofiju osnivača jednog od najvećih i omiljenih lanaca drogerija u Evropi – dm drogerie markt. Wernerova priča nije samo priča o poslovnom uspjehu, već i o hrabrosti da se misli drugačije, o vrijednostima i principima koji nadilaze profit.

Od prodavača paste za zube do uglednog poduzetnika

Werner, "prodavač paste za zube", kako je sebe nazivao, još je u školskim danima dokazao da želi pratiti vlastita uvjerenja. Prekinuo je školovanje, a zanat je naknadno izučio. Karijeru je započeo u porodičnoj firmi Drogerie Werner, no zbog različitih stavova, kada je imao 28 godina, otac ga je izbacio iz kuće, ali i biznisa.

Karijeru je nastavio u kompaniji Drogerie Ruth, gdje je za četiri godine rada shvatio da je potrebno započeti novi princip rada drogerija. U Karlsruheu 1973. godine otvara prvi dm (drogerie markt) koji posluje prema do tada neviđenim principima - manji izbor robe, niže cijene i samousluga.

Za kratak period je dokazao da je ispravno razmišljao pa već nakon tri godine otvara prodavnice van njemačkih granica, prvo u Austriji, a do 1978. godine dm je imao više od 100 prodavnica. Ne odustajući od svojih vizija Werner je postao jedan od uspješnijih biznismena u Njemačkoj, s kapitalom višim od milijardu eura.

Ipak, ono po čemu je ostao upamćen nisu samo brojke, nego zagovaranje univerzalnog osnovnog dohotka i etičkog poslovanja. Neke od vizija nije uspio realizovati do kraja, ali je istrajao u politici da su zadovoljstvo zaposlenika i kupaca te dobrobit lokalne zajednice važniji od bilo kakvog novčanog povrata.

Adaptirana autobiografija na policama dm-a

"Na šta nisam računao" je više od autobiografije, to je priča koja poziva na promjene i izvor je nadahnuća za svakoga ko želi da ostvari svoje ciljeve. U BiH se može kupiti u dm prodavnicama po cijeni od 9,95 KM.

Poslovnu filozofiju u kojoj je čovjek u središtu djelovanja dm je donio u Bosnu i Hercegovinu prije 18 godina otvorivši prvu dm prodavnicu u sarajevskom naselju Dobrinja. Danas, dm broji 92 prodavnice širom BiH i zapošljava više od 1.200 zaposlenika. Već deset godina nosi titulu najpoželjnijeg poslodavca u BiH.