Premijerno u SARTR-u
330

Autorica opere "Tri boje cvekle" Nejra Babić Halvadžija: Ovo djelo veliča život, čak i kada ga smrt preuzima

Piše: Delina Voloder
Autorica opere "Tri boje cvekle" Nejra Babić-Redžepagić (Foto: Aida Redžepagić)
Autorica opere "Tri boje cvekle" (Foto: Aida Režepagić)
Jedinstvena opera "Tri boje cvekle" u petak će biti premijerno prikazana u SARTR-u. O samim pripremama, tematici i radu na ovom djelu za Klix.ba govorila je autorica teksta prema kojem je nastala opera, Nejra Babić Halvadžija.
Kako pojašnjava autorica, tekst prema kojem je Irena Popović Dragović komponovala muziku za operu "Tri boje cvekle" je pokušaj prihvatanja gubitka kroz bujicu riječi. 

"Tekst je nastao četiri godine nakon smrti moje mame od karcinoma i predstavlja vlastiti proces prihvatanja njenog odlaska. Smrt nije samo kraj, već i susret sa svim onim što je ostalo neizgovoreno, sa svim strahovima i željama koje su ostale skrivene. Tekst je napisan kao neprekidni monolog između kćerke i majke, bez ikakve cenzure i potrebe za uljepšavanjem okolnosti, kao hronika umiranja i preispitivanja (ne)proživljenog", tvrdi Babić Halvadžija.

Ona također navodi da je tekst nastao iz čiste potrebe da poslaže proživljeno.

Pripreme za operu
Pripreme za operu "Tri boje cvekle" (Foto: Aida Redžepagić)

"U trenutku kada prisustvujete polaganom umiranju bliske osobe, vi nemate vremena da se bavite vlastitim osjećanjima, imate samo jedan cilj – da omogućite dostojanstvenu smrt i da se usput vi ne raspadnete. Nakon toga, to zapetljano klupko misli i tuge mora polako da se otpetlja i nađe svoj put. U ovom slučaju olovka je ta šivaća igla koja mi je pomogla u otpetljavanju", kazala je autorica.

Kroz operu se veliča život, čak i kada ga smrt preuzima

Kroz operu "Tri boje cvekle" bit će prikazana blistava strana tuge bez patetike i veličanje života čak i u trenucima kada ga smrt preuzima.

"Kompozitorica Irena Popović Dragović je svojom muzikom mom tekstu dala tu mogućnost veličanja života. Većina nas koji radimo na ovom projektu se prvi put susreće sa formom savremene opere i samo to iskustvo je nešto što ovaj proces čini jako uzbudljivim. Publika može očekivati deset ljudi na sceni koji su svoje biće dali ovom projektu i orkestar od šest instrumenata na čelu sa magičnim i nevjerovatno posvećenim dirigentom Fuadom Šetićem", pojašnjava Babić Halvadžija.

U ovoj operi igrat će iskusna ekipa koju čine Ana Mia Karić, Emina Muftić, Amila Ravkić, Hana Zrno, Matea Mavrak, Lidija Kordić, Sara Seksan, Nikolina Vujić, Sanjin Arnautović i Alen Konjicija. Libreto i muzičku dramaturgiju opere radila je Jelena Novak, dirigent je Fuad Šetić, scenografiju i kostimografiju radio je Armin Ćosić, orkestar čini ansambl "Blenderi", dok je koreografiju radio Emir Fejzić.

Shodno tome, autorica Babić Halvadžija kazala je da je izuzetno zahvalna kompletnoj ekipi na svom doprinosu.

"Način na koji su oni pristupili ovom tekstu, bez da ikada i u jednom trenutku dovode u pitanje dosljednost i relevantnost napisanog mi potvrđuje moje razmišljanje – potpuno ogoljavanje duše ne može biti pogrešno ako imate oko sebe ljude koji to znaju cijeniti", tvrdi ona.

Raznovrsnost repertoara kao jedan od ciljeva SARTR-a Nejra kroz svoj rad predstavlja važne društvene teme, a govoreći o tome ona tvrdi da su teme važne jedino onda kada su bitne samim autorima. Ona je mišljenja da se nikada ne bi željela naći u poziciji da bude "na silu društveno angažovana".

"U SARTR-u, gdje sam zaposlena kao dramaturginja, stalno radimo na novim predstavama, koje će biti izvedene u ovoj sezoni, ali i planiranju predstava koje će biti izvedene u narednim sezonama. Cilj je da repertoar bude raznovrstan, gdje ne bi trebalo da bude sličnih projekata ali nastojimo da njihov kvalitet bude na jednakom nivou", poručuje.

Premijera opere "Tri boje cvekle" premijerno će biti izvedena u SARTR-u u petak, kao i subotu, s početkom od 20 sati.