Izložba nikad viđenih fotografija Rona Haviva o ratu u BiH otvara MESS-ov Modul Memorije
Modul Memorije je kulturološki program koji se bavio očuvanjem kulture sjećanja, imajući kao motiv to da se stvari iz prošlosti ne smiju zaboraviti, i kako se iz njih mora učiti, jer se jedino na taj način neće ponoviti. Cilj ovo programa je uspostaviti jasnu i neraskidivu vezu između etike i estetike, te na taj način koristiti kako umjetnost tako i društvene vrijednosti i norme kao način komunikacije sa svojom publikom.
Umjetnički direktor Modula Memorije i direktor internacionalnog teatarskog Festivala MESS Nihad Kreševljaković rekao je kako vjeruje u važnost bavljenja umjetnošću i ljudskom prošlošću te ljudskom nesrećom, jer ćemo se na taj način sačuvati od toga da postanemo gluhi i nijemi za ono što se oko nas događa.
"Umjetnički programi Modula Memorije podsjećaju nas na snagu i potencijal čovjeka da i u najgorim situacijama teži ljepoti, dobroti i pravdi. Modul Memorije, već duže od dvije decenije, dokaz je kako su teška i bolna ljudska iskustva zapravo razlog i motiv da svi budemo plemenitiji, bolji i suosjećajniji kao ljudi", rekao je Kreševljaković.
Modul Memorije ove godine počinje svečanim otvaranje izložbe svjetski poznatog fotografa Ron Haviva, "Shadow of Memory", u petak 30. marta, u 19 sati u Vijećnici. U pitanju je kolekcija rijetko objavljenih ili nikada viđenih fotografija ovoga autora, ujedno i prijatelja Sarajeva te naše zemlje, iz perioda rata. Posjetitelji će imati priliku da vide fotografije koje su tematski podijeljene na sedam različith priča, zabilježenih u vrijeme agresije na BiH: "Sarajevo 6. april", "Bijeljina", "Život u ratu", "Logori", "Ponovno ujedinjenje", "Vojnici" i "Srebrenica".
Dok je izložba još bila u pripremi, prije samoga otvaranja Modula Memorije, Haviv je napisao zbog čega uopšte smatra bitnim baviti se onim što se dogodilo u Bosni i Hercegovini, ali i na koji način je to njega lično oblikovalo: „Dok provodim više vremena s “novim” radom, prisiljen sam ponovo doživjeti ono što sam bio zaboravio. To me podsjeća da svaki pojedini trenutak, bilo da je fotografiran ili ne, ima pravo da ga se vidi, osjeti i razumije. Kako je vrijeme proticalo, uspomene nastavljaju postojati ispod površine, čekajući da budu probuđene i ponovo viđene. Sada je vrijeme da rasvijetlimo moje sjene iz prošlosti.“
Nakon otvaranja izložbe "Shadow of Memory", posjetitelji Modula Memorije će imati priliku da više od mjesec dana uživaju u različitim kulturnim događajima i to ne samo u Sarajevu već i u Konjicu, gdje već godinama tradicionalno organizuje programe u okviru Modula Memorije.
Pored ove izložbe, publika će imati priliku pogledati izložbu "Lično" autora Velije Hasanbegovića, izložbu "FreeDom" desetak različitih svjetski i regionalno priznatih autora te izložbu "Windows to the World, Windows to the Soul", fotografa Sukija Medenčevića, koji je član američke Asocijacije fotografa. Osim izložbe, u okviru ovog programa bit će organizovano nekoliko noći igranih filmova, pa će tako biti premijerno prikazan film rediteljice Aide Begić "Never leave me" te naš višestruko nagrađivani film "Muškarci ne plaču" reditelja Alena Drljevića. Na večeri kratkih filmova publici će, pored uspješnih kratkih filmova bh. kinematografije, biti prikazan i film koji je na ovogodišnjem Berlinaleu osvojio specijalnu nagradu, "Snijeg za vodu" reditelja Chrisa Villiersa.
Jedna od predstava koje će igrati jeste predstava "Aziz ili Svadba koja je spasila zapad" reditelja Dine Mustafića, a gostovat će u Sarajevu u čast sjećanja na Predraga Lucića, po čijem tekstu je predstava i rađena. Pored ovih programa, publika će imati priliku pogledati i postavku instalacije te promocije knjiga kao i prisustvovati predavanju fotografa Rona Haviva na Likovnoj akademiji na kojem će on govoriti o odnosu fotografije i memorije.
Ono što je posebno važno naglasiti jeste da su svi programi Modula Memorije, osim repertoarskih predstava, za sve posjetitelje besplatni.