0

Mirza Skenderagić i Lamija Milišić čine tim kritike na ovogodišnjem izdanju Festivala MESS

L. R.
Festival MESS (Foto: I. Š./Klix.ba)
Festival MESS (Foto: I. Š./Klix.ba)
Novinar, dramaturg, autor i reditelj Mirza Skenderagić i književna kritičarka i teoretičarka Lamija Milišić čine ovogodišnji tim kritike na 64. Internacionalnom teatarskom festivalu MESS.

Njihove teatarske osvrte na 11 predstava u takmičarskoj selekciji i četiri predstave iz programa All Inclusive festivalska publika će moći pratiti svakodnevno na zvaničnoj stranici Festivala, kao i u domaćim medijima.

"Još od studentskih dana MESS za mene predstavlja najbliži prozor u svijet teatra. Danas, nakon nekih skoro 15 godina bavljenja kritikom, nikada nisam bio uvjereniji da je za kulturnu i umjetničku scenu, slobodna kritika jednako važna kao i samo umjetničko stvaralaštvo. Nasreću, ali i nažalost, MESS je ostao jedini festival u BiH koji daje na važnosti stručnoj kritici, koji uopšte ima tim za pisanje stručne kritike i zaista je presudan trenutak da se i ostali teatarski festivali angažuju na taj način", rekao je na početku Mirza Skenderagić.

Mirza Skenderagić (Foto: Press)
Mirza Skenderagić (Foto: Press)

"Uvjeren sam da naša javnost žudi za objektivnom i stručnom kritikom, a isto tako sam često imao priliku osjetiti da se sa kulturnih položaja moći kritiku želi prigušiti, prividnim ignorisanjem, lažnom podrškom ili potpunom ravnodušnošću, što više nije baš tako jednostavno. Barem na trenutak, MESS nam na ovaj način pokazuje jednu drugačiju sliku naše stvarnosti", pojašnjava.

Mirza Skenderagić je rođen u Sarajevu 1986. godine. Diplomirao je žurnalistiku na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu 2009. godine, a 2018. dramaturgiju na Akademiji scenskih umjetnosti, također u Sarajevu. Dobitnik je stipendije Fondacije Karim Zaimović za 2014. godinu. Njegov dokumentarni film "Ja mogu da govorim" osvojio je Zlatnu jabuku na 13. Bh. filmskom festivalu u New Yorku te priznanje na Pravo Ljudski Film Festivalu 2016.godine.

Za dramu "Probudi me kad završi" 2016. godine osvojio je Heartefactovu nagradu za najbolji regionalni savremeni angažovani dramski tekst. Njegova drama "A drveće smo sanjali" je 2021. godine izabrana među pet najboljih tekstova na Heartefactovom konkursu. Od 2019. godine je član redakcije Dramskog i dokumentarnog programa Radija Bosne i Hercegovine. Napisao je i režirao nekoliko desetina radiodrama. Dobitnik je nagrade "Nino Ćatić" za radiodramu "Molitva za smrt".

Autor je i urednik dugogodišnjih emisija i rubrika posvećenih filmskoj i teatarskoj kritici, kao što su Radio kritika, Iza scene, Nedjeljna kritika, Kratki rezovi, Vertikalni štrih...

"Vjerujem da je uloga tima kritičara koji prate program bilo kog festivala, a ovdje posebno Internacionalnog teatarskog festivala MESS, širiti glas o festivalu publici u ključu 'imanentne kritike', osjetljive koliko na društveni usud u kom predstava biva odigrana, toliko i na njene estetske ideje i izričaj. Time kritika djelomično sprječava da se festival nehotice podvuče pod stakleno zvono larpurlartizma. U nedostatku kritike, uski krug samozadovoljne umjetnosti sebe fetišizira. U timu MESS kritike sam od 2021. godine i nadam se da smo proteklih godina uspjeli ispisati tekstove koji nisu bezazleni u javnom prostoru", istakla ja Lamija Milišić.

Lamija Milišić (Foto: Vanja Ćerimagić)
Lamija Milišić (Foto: Vanja Ćerimagić)

Inače, Lamija je izvršna direktorica Međunarodnog festivala književnosti Bookstan i urednica u izdavačkoj kući Buybook. Diplomirala filozofiju i komparativnu književnost, uz priznanje Zlatna značka UNSA. Posvećena književnoteorijskim temama iz područja ontologije književnih likova, naratologije i semiologije. Istražuje načine prevođenja književnih formi u druge medije, kao što su film i videoigre.

Više informacija o Festivalu na zvaničnoj web stranici www.mess.ba.