Četvrta godišnjica smrti
135

Na današnji datum preminuo je Anur Hadžiomerspahić, cijenjeni bh. grafički dizajner

I. S.
Foto: Arhiv/Klix.ba
(Foto: Arhiv/Klix.ba)
Na današnji datum 2017. godine preminuo je Anur Hadžiomerspahić, umjetnik, grafički dizajner i osnivač Muzeja savremene umjetnosti u Sarajevu Ars Aevi. Njegov odlazak predstavlja nenadoknadiv gubitak za bh. kulturnu scenu.

Anur Hadžiomerspahić rođen je 1971. godine u Sarajevu. Diplomirao je Evropskom institutu za dizajn u Milanu te na Akademiji likovnih umjetnosti, također u Milanu. Bio je redovni član Udruženja likovnih umjetnika i dizajnera primijenjenih umjetnosti Bosne i Hercegovine.

Jedna od njegovih najpoznatijih serija plakata je "Human Condition: Public Shouting and Individual Revolution". Ti radovi nazivaju se artvertising, a to je pojam koji označava korištenje oglašivačkih materijala kako bi se u javni prostor poslale društveno angažovane poruke.

Plakati su bili izloženi u tržnim centrima i sličnim objektima širom naše zemlje i Italije. Toliko su značajni da su 2001. godine bili izloženi na 49. Venecijanskom bijenalu.

Ovaj umjetnik autor je i projekta "Made in Bosnia" kojim je promovisao bh. kulturu kroz alate grafičkog dizajna i reklamnih kampanja. Djelovao u kreativnom timu agencije Ideologija, čiji su plakati pratili brojne kulturne manifestacije u zemlji.

Potpisao je naslovnice albuma za Letu štuke, Edu Maajku, Dinu Merlina, Zabranjeno pušenje, Amiru Medunjanin i druge. Jedna od njegovih posljednjih kolekcija je "Fake Art" kojom je kritikovao savremeno robovlasničko društvo, mašinerije za ubijanje i konzumerizam.

On je 2016. godine pripremio online izložbu "Anur Art" koja daje detaljniji uvid u njegov umjetnički opus. Još uvijek je moguće pogledati na YouTubeu. Njegove kolege s Američke akademije modernih umjetnosti (AAMA) su u izjavi koja je objavljena nakon njegove smrti imale samo riječi hvale.

"Bio je omiljeni profesor, a svojim nesebičnim zalaganjem i posvećenošću znao je studente motivisati na maksimum kreativnog rada, obučiti ih za učešće u profesionalnom svijetu reklamiranja, otvoriti im mnoga vrata i uvući ih u čaroliju maštovitog svijeta grafičkog dizajna, učeći ih njegovom britkom jeziku, kojim ih je nerijetko pozivao da društvo u kojem žive učine boljim. Studenti su sa nestrpljenjem čekali profesorova predavanja i konsultacije. Dobijali su razne zadatke, od izrade logotipa i brendiranja, preko dizajniranja omota za albume, simulacija promotivnih kampanja, prilika da zajedno s profesorom rade i stažiraju do izrade raznoraznih plakata", naveli su.