Intervju / Prvakinja baleta Tamara Ljubičić: Sarajevski ansambl ima sve što sam željela, ovdje mogu rasti kao umjetnica

U Narodnom pozorištu Sarajevo kultni film i mjuzikl sa Broadwaya "Grk Zorba" kompozitora Mikisa Theodorakisa, dobiva i svoje baletno uprizorenje u koreografiji i režiji Konstantina Kostjukova, premijernim izvođenjem 18. marta 2025. godine u 19:30 sati.
Spektakularna baletna predstava bit će izvedena uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Ognjen Bomoštar. Ljubičić igra jednu od glavnih uloga, a to je je u suštini prva solistička uloga nakon što je postala prvakinja.
"Trenutno smo u završnim pripremama za premijeru baleta pod nazivom 'Grk Zorba', u koreografiji Konstanitina Kostjukova, na fenomenalnu muziku kompozitora Mikisa Theodorakisa. Izvešćemo ga uz pratnju Sarajevske filharmonije, pod dirigentskom palicom Ognjena Bomoštara, kao i uz pratnju solista i hora Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. Velika predstava na kojoj posvećeno radi veliki broj umjetnica i umjetnika. Radujem se premijeri, i mislim da ćemo publici ponuditi balet u kojem će uživati", navela je.

Nakon 33 godine Narodno pozorište Sarajevo ima prvake baleta. Ljubičić je otkrila kako se osjeća kao nositeljica prestižne titule nakon dugog vremenskog perioda.
"Priznanje poput ovog je ogromna čast za svaku balerinu i baletskog igrača, a za mene čak i veća jer stati u red nakon velikih balerina i umjetnica poput Katarine Kocke, Suade Kavazović, Emine Kamberović i drugih koje su uticale na razvoj bogatog repertoara baleta. Sarajevski balet i danas obiluje veoma talentovanim, vrijednim i posvećenim balerinama i igračima, i sada kada je zvanje prvaka i prvakinje ponovo uspostavljeno, nadam se da će i mnogi od njih imati priliku za unapređenje, jer je za balerine i baletske igrače takva vrsta priznanja potvrda da je ono što radimo prepoznato, a znamo koliko je odricanja potrebno za profesiju poput ove, koja u izvedbenom smislu, traje veoma kratko", dodaje.
Ljubičić je baletnu karijeru započela u rodnom Novom Sadu, a nastavila u Sarajevo. Kako kaže, sarajevski balet ima sve što je željela te da ovdje može rasti kao umjetnica.
"U sarajevski ansambl sam došla kada sam imala devetnaest godina, i samim tim što sam bila tek na početku karijere, mislila sam da se neću dugo zadržati i da ću tražiti angažman negdje u inostranstvu. Međutim, već u prvih nekoliko mjeseci života ovdje, prepoznala sam da sarajevski balet ima sve ono što sam i željela, kvalitetan repertoar koji ima tendenciju da se razvija, kolektiv koji je uvijek podrška i u kojem se osjećam slobodna da rastem kao umjetnica i naravno nalazi se u gradu u koji je nemoguće ne zaljubiti se. Nekoliko godina kasnije, definitivno sam odlučila da će moj život i karijera biti ovdje. I bila je dobra odluka", navela je.

Ljubičić se u balet zaljubila kao djevojčica od pet godina te da je ta ljubav i danas inspiriše.
"Ono što me je zadržalo u baletu nakon prvih časova, kao djevojčicu sa svega pet godina, inspiriše me i danas. Svakodnevno susretanje s novim izazovima, uvježbavanje pokreta do savršenstva. Svaki baletski klas, proba, predstava, nude mogućnosti da nešto novo otkrijem, naučim, pokušam drugačije, bolje, tačnije, ljepše, u tome uživam, motiviše me, i ono što je možda najvažnije je da balet nije posao, već život", istakla je.
Ljubičić je poznati kao jedna od najboljih tehničkih plesačica ansambla. Ona je otkrila kako uspijeva da uskladi tehniku i ekspresivnost.
"Jedan jasno definisan baletski element se u svakom baletu može izvoditi na stotine drugačijih načina u zavisnosti od dramaturgije same predstave. Jer pokret mora govoriti. To je ono što je u baletu možda i najteže, i na takvim detaljima balerine i baletski igrači se cijelu karijeru trude usavršavati. Najprije se trudim da jasno razumijem ideju baleta, ulogu koja mi je povjerena, i šta se od mene očekuje. Da usvojim koreografiju, a potom radim na načinu izvođenja tih koreografskih elemenata kako bih izgradila ulogu, posebno se fokusirajući na detalje", kazala je balerina, ističući da kada je taj temelj dobro postavljen, kasnije se nekako sve samo slaže.

Kao prvakinja baleta, Ljubičić nam je otkrila koji su izazovi s kojima se susreće savremene žene. Istakla je da iako uživa prava i slobode, ipak se povremeno susretne s nekim oblikom diskriminacije.
"Trudim se biti svjesna i zahvalna jer uživam u pravima i slobodama za koju su se mukotrpno borile generacije žena prije mene. Uprkos činjenici da sam privilegovana što radim posao koji volim i imam ostvarena brojna prava koja su drugim ženama uskraćena, ne mogu reći da nisam bila u situaciji kada sam i sama osjetila neki oblik diskriminacije. Na svu sreću to su oni 'blaži' slučajevi kada ste suočeni sa nečijim mišljenjem ili stavom od kojeg vam ne ovisi život ili neko elementarno ljudsko pravo, ali se nadam da ćemo u skorije vrijeme biti u prilici baviti se i tim naizgled suptilnim, ali jednako opasnim pokušajima da se položaj žene šablonizira i zadrži kao takav", dodala je.
Na kraju naša sagovornica govorila je o budućim projektima u Narodnom pozorištu u kojem djeluje.
"U budućnosti se nadam da će sarajevski balet imati mogućnost da angažuje nove balerine i igrače koji su neophodni kako bismo mogli raditi na još zahtjevnijim baletima, a za čija izvođenja je nužan veći broj ansambla baleta na sceni. Tu između ostalih podrazumijevam klasične 'bijele' balete poput 'Uspavane ljepotice', 'Žizele', 'Labudovog jezera' i drugih", zaključila je.