S početkom u 19 sati
12

Samostalna izložba fotografija Renate Graf bit će otvorena u subotu u sarajevskom BKC-u

L. R.
Renate Graf (Foto: Press)
Renate Graf (Foto: Press)
JU Bosanski kulturni centar KS sa zadovoljstvom najavljuje "Sveto i profano", samostalnu izložbu nagrađivane i cijenjene fotografkinje Renate Graf, koja će biti otvorena u subotu, 15. juna u 19 sati u Galeriji BKC-a.

Pored fotografija, bit će izložene i knjige – putopisne bilješke koje je umjetnica ručno izrađivala tokom svojih putovanja. Izložba će biti realizovana u produkciji JU BKC KS, uz pomoć Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo, te uz podršku Austrijskog kulturnog foruma.

Fotografsko putovanje Renate Graf (Austrija) počelo je 1993. godine kada je krenula na svoju prvu ekspediciju duž Puta svile, zajedno sa svojim tadašnjim partnerom, umjetnikom Anselmom Kieferom. Počevši od Kine, prešla je pustinju Taklamakan, nastavila kroz Uzbekistan i Pakistan, stigla u Nepal, i završila svoje izvanredno putovanje u Indiji. Ovaj početni susret sa indijskim potkontinentom ostavio je neizbrisiv trag na umjetnicu, postajući ključna tačka za brojna naredna istraživanja.

Renate Graf uglavnom radi filmsku fotografiju i crno-bijele printove. U početku je izrađivala putopisne bilješke sastavljenih od slika uz koje je povezivala tekstove autora koji je inspirišu, ispisane rukom. Taj je proces je doveo do knjiga većeg formata koje je umjetnica sama ručno uvezivala. Tokom tog procesa osjetila je potrebu za stvaranjem slika većih formata koje se razvijaju u tamnoj komori korištenjem tradicionalnih tehnika. Posvećenost Graf analognoj fotografiji daje bezvremenski kvalitet njenom radu, naglašavajući vjernost i ljubav prema zanatu tokom godina. Njen umjetnički opus je svjedočanstvo života provedenog u bilježenju haosa i ljepote, raznolikosti i društveno-kulturnih nijansi našeg svijeta.

Njen objektiv bilježi duh Južne Indije, posebno Karnatake, gdje je dokumentovala rustikalne pejzaže ciglana, svakodnevnice radnika na poljima, vjernika u hramovima, svečanost i ludost festivala koji oživljavaju uspavane ulice, do svetih rituala koji se praktikuju unutar zidova hramova. Bogovi sveprisutni u pejzažima, kao i odbačena božanstva nakon praznika i festivala, napuštena i zaboravljena na deponijama ostavili su neizbrisiv trag u njenom sjećanju i poimanju svijeta. Posjetila je Kolkotu (grad koji mnogi smatraju za kulturni prijestolnicu Indije) nekoliko puta tokom festivala Kali, značajnog vjerskog događaja posvećenog boginji Kali, koji se svake godine dešava istovremeno kada i festival Diwali.

"Nisam fotograf u klasičnom smislu riječi, moje slike postoje kako bi služile drugoj svrsi od one bilo kojeg pravog fotografa, one nisu potpune, ili konačne. Niti su savršene fotografije u traganje za tehničkim savršenstvom, one ne funkcionišu samo kao slike, već kao jezik, kao znakovi koji upućuju na značenje... One ne definišu, one svjedoče, i u ogromnoj kulturnoj raznolikosti svemira one su jezik za sebe, moj jezik kojim opisujem ono što vidim", navodi Renate Graf.

Foto: Press
Foto: Press

"Sada, nakon mnogih putovanja, nekoliko puta širom svijeta i često u Indiju, pokušala sam uhvatiti mnoge različite slojeve vrlo složenog društva unutar svetog i profanog, unutar digitalne revolucije koja se neprestano mijenja i unutar dubokih starih religijskih korijena. Dokumentiranjem svetog, prisutnosti bogova u svakodnevnom životu, ili same njihove odsutnosti u društvu koje se brzo mijenja u nešto potpuno novo. Kroz objektiv dokumentovala sam ovaj svijet promjena i preokreta u kojem su svi kulturni kodovi kakve poznajemo neprestano dovedeni u pitanje svakodnevno gdje po prvi put možemo doživjeti i svjedočiti novoj konstelaciji morala, promjene moći, vrijednosti koje postaju mnogo multikulturalnije nego tokom sedamdesetih godina kada sam odrastala u bjelačkom eurocentričnom postfašističkom njemačkom svijetu koji je svoje vrijednosti još uvijek crpio iz drugog svjetskog rata. Putovanje koje nikada neće završiti", ističe Graf.

Fotografski portfolio Renate Graf ne obuhvata samo raznolikost pejzaža Indije i Južne Azije, već ljepote i čari drugih dijelova svijeta. Izlagala je u prestižnim muzejima širom svijeta, a tokom njenog 25-godišnjeg partnerstva sa umetnikom Anselmom Kiefer, Graf je dokumentovala njegov studio nudeći jedinstven uvid u kreativni proces jednog od najutjecajnijih savremenih umjetnika.