"Zarjavele trobente"
75

Sejo Sexon, Elvis J. Kurtović, Adam A. Subašić i Zoran Predin na Bookstanu: Šta sve može biti kulturno naslijeđe?

N. O.
Foto: T. S./Klix.ba
(Foto: T. S./Klix.ba)
"Zarjavele trobente" je centralna tema ovogodišnjeg Bookstana, a upravo su o tome na današnjem panelu razgovarali Zoran Predin, Sejo Sexon, Elvis J. Kurtović te Adam A. Subašić.

"Zarjavele trobente", pjesma grupe Kongres u izvedbi Zorana Predina, je centralna festivalska tema ovogodišnjeg izdanja Međunarodnog književnog festivala Bookstan.

Pjesma kao glasnik prošlog vremena bila je povod za pitanje učesnicima razgovora o tome kakvi narativi danas imaju moć postati kulturnim naslijeđem.

Foto: T. S./Klix.ba
Foto: T. S./Klix.ba

"Na koji način književni glasovi bivaju odjekom vlastite generacije, ali duh njenog vremena transcendiraju u ideal koji nije sebično, nostalgično vezan za jedno vrijeme i prostor, već bremenit istinom za generacije koje dolaze? Šta je sa narativima koji ostaju zatočeni u svojoj generaciji – kakvo značenje imaju izvan nje?", teme su o kojima su raspravljali sam izvođač pjesme Zoran Predin, Sejo Sexon, Elvis J. Kurtović te Adam A. Subašić. Razgovor je moderirao Boro Kontić.

Foto: T. S./Klix.ba
Foto: T. S./Klix.ba

"Još jednom, kontekst prostora Sarajeva u kom se Bookstan održava ni na Istoku, ni na Zapadu ističemo kao bitan u uslovljavanju našeg svjetonazora, iščitavanja narativa iz posebne perspektive labirintske topografije, koja uslijed bolno usjeklih granica stereotipa i historijskog bremena našeg društva ipak daje jedinstvenu perspektivu, sličnu onoj kubističkog grada kakvim Trst opisuje Claudio Magris. Naš kubistički grad Sarajevo je postojan i pored jakih rezova između generacija obilježenih različitim društvenim režimima, ratnim iskustvima i kulturnim pobunama. Ti rezovi odjekuju i u riječima Miljenka Jergovića, upravo o pjesmi 'Zarjavele trobente': Takve pjesme, ni krive ni dužne, stoje na granicama svjetova: s jedne su strane oni koji se sjećaju, i njima je obično nepodnošljivo tužno, s druge su strane oni koji ne pamte, koji su zaboravili ili se još nisu bili ni rodili", kazala je Lamija Milišić, izvršna direktorica festivala o ovogodišnjoj centralnoj temi.