Muzika
33

Marko Nastić: Gluma vlada ovom scenom, jer kao što cure fejkuju orgazme tako DJ-evi lažiraju mikseve

Piše: L. Č.
Marko Nastić, najpoznatiji DJ iz Srbije sa međunarodnom karijerom, večeras će nastupiti u klubu MyFace u Sarajevu, a ovu smo priliku iskoristili da s Nastićem porazgovaramo o najnovijim projektima i njegovom viđenju elektronske scene.

Marko Nastić je još kao dječak bio fasciniran sintisajzerima, ritam mašinama i elektronskom muzikom, a kao 16-godišnjak je postao rezident u beogradskim klubovima Industrija i Omen, gdje je upoznao Dejana Milićevića s kojim je započeo projekt "TTP" (Teenage techno punks). U Industriji je brzo postao umjetnički direktor i učvrstio saradnju s Gordanom Paunovićem i drugim beogradski promotorima i DJ-evima elektronske muzike.

Tokom devedesetih Marko Nastić je postao sastavni dio svih važnih techno događaja u Beogradu i Srbiji. Već do svoje 25. godine je svirao sa svjetski poznatim DJ-evima kao što su Carl Cox, Richie Hawtin, Marko Carola, Kevin Saunderson, Green Velvet, Adam Beyer, Billy Nasty i Sven Väth.

Pridruživanjem timu "Recycled Loops", kao i potpisivanjem za berlinsku DJ agenciju "Kne'Deep", Nastić nastavlja svoju internacionalnu karijeru.

Svoju prvu vanevropsku turneju odradio je 2002. godine u Brazilu, a sada redovno nastupa u Ujedinjenom Kraljevstvu, širom Evrope i Azije. Osnivač je prve techno izdavačke kuće po imenu Recon Warriors u okviru koje funkcioniraju još dva labela - Recon Light i Traffica.

Marko Nastić je jedan od glavnih aktera promocije techno zvuka u Srbiji i najaktivniji DJ iz Srbije u inozemstvu.

Protekli period u njegovom životu obilježili su brojni nastupi i projekti. Marko u razgovoru za Klix.ba otkriva kako je dosta aktivan u studiju, pokrenuo je projekat sa indie rock pjevačicom Anom Ćurčin, a nedavno je lansirao novi label pod nazivom Rakija.

Kako kaže, fokus na ovom projektu su bootlezi i remiksovanja nekih interesantnih pjesama, a priprema još jednu poslasticu za svoje fanove, rad na svom lajvu.

Sastavni dio aktivnosti svakog DJ-a, pogotovo u ljetnom periodu, su nastupi na muzičkim festivalima. Kada je riječ o festivalima, Nastić kaže kako posebno voli novosadski Exit.

"Uvijek volim raditi na tom festivalu, ali to je isto iz razloga što sam rastao s njim, iako to nije lak posao jer festival je veći iz godine u godinu... Uvijek ću pamtiti i svoj prvi nastup u Riju, bilo je čarobno do kraja".

Nastupit će i na festivalu Upgrade, gdje će zatvoriti žurku 3. septembra.

"Kod nas je mjerilo uspjeha raditi na što većim festivalima, mada ja volim kada radim na mjestima gdje mogu raditi duže setove i opustiti se pa da samim tim ljudi mogu čuti cijelu priču. Mislim da je nezahvalno raditi kratke, pogotovo ako su to back to back setovi", kaže Marko, a za ovu godinu izdvaja nastup u Medelinu na Freedom Festivalu.

U kontekstu govora o masovnoj muzičkoj produkciji, vrlo često možemo čuti opasku ljudi kako su stvari danas izgubile vrijednost, kako više "nema dobre muzike" te kako "svako danas može biti DJ".

Na upit o tome kakav je njegov stav o takvim komentarima, Marko odgovara:

"Showbizz je definitivno jedno opasno mjesto. Prije su se DJ-evi takmičili u tome ko će biti bolji, danas se to fejkuje. Kao što cure fejkuju orgazme, tako DJ-evi lažiraju mikseve, neko drugi im radi pjesme i ovo može da ide do u nedogled. Ipak, vjerujem da ljudi koji nisu ona kritična masa što popunjava rupe to primjećuju, tako da će uvijek biti mjesta za kvalitet".

Na upit o tome šta je ono što nekog DJ-a i generalno muzičara/umjetnika čini jedinstvenim, posebnim i autentičnim te kako biti originalan i drugačiji u današnje vrijeme, Nastić odgovara:

"Autentičnim ga definitivno čine stvaralaštvo i energija koju razmjenjuje sa publikom. Ja lično volim da osjetim DJ-a, kad vidim da zna da miksuje i da me iznenadi dobrom muzikom. Naravno, sada imamo veliku ponudu muzike, tako da ima puno interesantnih artista".

No, šta je to što je ključno za uspjeh u ovom poslu, da li je za to presudan talenat, nešto sa čim se rodiš ili pak svako može biti uspješan u ovom poslu, uz dovoljno posvećenosti i rada?

"U ovom momentu je presudno da imaš talenat, da se namjestiš i budeš viđen na nekim mjestima ili uslikan s nekim. Ja to zovem lažni hype, od toga sve počinje. Gluma vlada ovom scenom i plašim se da su svi talenti u sjenci svega ovoga, ali kao što rekoh, uvijek će biti mjesta za kvalitet".

Komentarišući "domaću" i regionalnu scenu (prostor ex-Yu) kada je riječ o elektronskoj muzici, Marko kaže:

"Ko ne zna šta da radi postane DJ. Sa jedne strane to nije loše jer se diže kvalitet na viši nivo i tjera te da budeš bolji".

Dodaje kako u svemu tome pak najveći problem predstavlja činjenica što svi ti ljudi ne kupuju muziku i veoma je teško investirati u scenu.

"Dosta artista radi muziku, ali teško je prodaju, dok u nekim drugim zemljama to funkcioniše i daje šansu umjetnicima da iako se odmah ne ostvare kao DJ-evi, bar imaju priliku zaraditi neki novac i time malo napredovati. Kod nas je situacija po tom pitanju problematična".

Govoreći o muzičkim imenima koja cijeni i čiji rad mu se sviđa, Nastić ističe rad Vlade Janjića.

"Dosta dobro radi projekte i obožavam raditi s njim na zabavama", kaže Marko.

Kada je riječ o producentima, kaže kako mu je odličan Mene i preporučuje nam da poslušamo njegovo posljednje izdanje na Sake & Vinyl Only.