Recital violončelistice Selme Hrenovice u okviru 14. Majskih muzičkih svečanosti
Hrenovica je višestruko nagrađivana studentica II ciklusa studija na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi van. prof. dr. Belme Alić.
Repertoar će činiti etablirana djela iz savremene literature napisane za violončelo.
Koncert će početi praizvedbom djela “Taped AMP” za ozvučeno violončelo i traku (2021) Mirze Gološa (r. 1996), mladog pijaniste i studenta druge godine Odsjeka za kompoziciju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. dr. Dine Rešidbegovića. Osnovna ideja kompozicije predstavlja kombinovanje proširenih tehnika sviranja na violončelu s digitalno obrađenim semplovima električne gitare, s ciljem stvaranja jedinstvenog elektroakustičkog sazvučja.
Na programu će se naći i “Sacher varijacija” za violončelo solo (1975) poljskog kompozitora Witolda Lutoslawskog (1913-1994), nastalo kao posveta dirigentu i pokrovitelju muzike 20. vijeka Paulu Sacheru. Ova minijatura utemeljena je na principu smjene epizoda i refrena koji počivaju na “sonifikaciji” imena Sacher, postignutoj kroz upotrebu šest tonova ES-A-C-H-E-D (Re) (D u solmizacionom sistemu označavanja tonskih visina postaje “Re”).
Selma Hrenovica će izvesti i “Sequenzu XIV” za violončelo solo (2002) Luciana Beria (1925-2003), posljednju iz ciklusa istoimenih virtuoznih komada napisanih za različite instrumente. Beriova “Sequenza XIV” nastala je kao rezultat njegovog interesovanja i istraživanja specifičnosti tradicionalnog bubnja “gata bera”, ceremonijalnog instrumenta karakterističnog za kandijsku plesnu praksu Šri Lanke, čija tehnika sviranja podrazumijeva smjenu asimetričnih ritmičkih obrazaca, te česte i nagle promjene tempa.
Repertoar će uključiti i kompoziciju “Curve with Plateaux” za violončelo solo (1982) Jonathana Harveya (1939-2012). Prema riječima autora, djelo inicijalnu ideju nalazi u modelu ljudske ličnosti, pri čemu duboki registar instrumenta predstavlja njen “fizički” segment, srednji očituje “strastvenu” razinu, dok najviši registar violončela reflektuje profinjeniji “misaoni” nivo koji dostiže prag transcendencije. Linija se zatim zakrivljuje do početne tačke, sugerišući na smrtnost.
Koncert će biti zaokružen izvedbom “Remembering Esenin” (1974) za violončelo i klavir britanskog kompozitora i aktiviste za ljudska prava Nigela Osbornea (r. 1948) u zajedničkoj interpretaciji Selme Hrenovice i Mirze Gološa. Iako se po tretmanu zvučne arhitektonike često oslanja na spektralizam, kroz njegov muzički idiom, ličan i evokativan, provlači se postmodernistički manir upotrebe različitih kulturnih referenci.
Ipak, istraživanjem linije senzibiliteta i iskustva, Osborne traga za autentičnim muzičkim materijalom koji govori sam za sebe. Osnov za sumornu “Remembering Esenin” predstavlja muzički materijal iz niza orkestarskih komada ovog kompozitora napisanih 1973. godine, ali i snažna poezija ruskih pjesnika Vladimira Majakovskog (1893-1930) i Sergeja Jesenjina (1895-1925), na šta aludira i naslov djela.
Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906 ili e-mailom: [email protected]. S obzirom na pomenuta ograničenja, ovaj događaj moći će se pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertna sezona MAS.