Tradicija od 1995.
84

Omiljena praznična reklama razočarala je gledaoce, na mrežama se nižu kritike: "Kako to dozvoljavamo?"

Piše: N. O.
Screenshot/YouTube
Screenshot/YouTube
Praznična sezona mnogima je nezamisliva bez Coca-Coline reklame koja najavljuje dolazak Božića i Nove godine, međutim, ovogodišnje izdanje je prilično razočaralo gledaoce.

Reklama "Praznici dolaze" koja se svake godine pred Božić i Novu godinu može vidjeti na malim ekranima ove godine predstavljena je u nešto drugačijem izdanju. Naime, kreirana je uz pomoć umjetne inteligencije, a to je razbjesnilo mnoge.

Snimak koji prikazuje Djeda Mraza i kamion za dostavu Coca-Cole vjerovatno je nešto što mnogi ljudi vežu za sezonu praznika i postao je tradicija od svog prvog emitovanja 1995. godine.

Pokazuje svjetlucave ukrase na kamionu dok vrši isporuke do kuća prekrivenih snijegom. Iako se snimak kroz godine mijenjao, poruka je uvijek ostala ista.

Ipak, reklama za ovu godinu naišla je na reakcije ljudi na društvenim mrežama, posebno na Twitteru koji su bili bijesni zbog upotrebe umjetne inteligencije.

"Upravo sam vidio reklamu za Coca-Colu generiranu umjetnom inteligencijom na TV-u... iskreno kako to dozvoljavamo?", "Osjećam se kao da gledam smrt umjetnosti i naše planete kako se odvija pred mojim očima i čini se da nikog nije briga", "Svijet je tako gotov ako je božićna reklama za Coca-Colu napravljena s AI-om", nizali su se komentari na Twitteru.

Također, ispod objavljenog snimka na YouTubeu mnogi su dijelili nezadovoljstvo pišući: "Ovo je smeće", "Činjenica da su upotrijebili umjetnu inteligenciju kako bi zamijenili tako klasičnu reklamu me iskreno razara".

Uzimajući u obzir da je već skoro tri decenije simbol zimskih praznika, nova reklama privukla je više pažnje nego što su očekivali.

Javier Meza, glavni direktor za marketing u EU u Coca-Coli, tvrdi da kompanija pokušava da ide u korak s 'današnjim vremenom' i rekao je za Marketing Week: "Nismo počeli tako što smo rekli: 'U redu, ovo moramo napraviti uz pomoć umjetne inteligencije'. U sažetku željeli smo da praznici dolaze u sadašnjost, a zatim smo istražili AI kao rješenje za to".

Glasnogovornik je projekat opisao kao "uzbudljiv poduhvat u pripovijedanju generiranom umjetnom inteligencijom".

Dalje je pojasnio da reklama pokazuje Coca-Colinu posvećenost prihvaćanju inovacija dok ostaju vjerni svojim osnovnim vrijednostima.