Globalna kampanja
38

Studentice u Mostaru održale šetnju u znaku crvene boje upozoravajući na opasnosti moždanog udara

G. Š.
(Foto: G. Š./Klix.ba)
Studentice logopedije sa Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru danas su šetnjom gradskim ulicama obilježile "Dan crvenih haljina" i pridružile globalnoj zdravstvenoj kampanji "Go Red for Women" kojom se 2. februara skreće pažnje na opasnosti moždanog udara.

Studentice u crvenim odjevnim predmetima, uz balone boje zdravlja i opasnosti su građankama i građanima dijelile informativne letke o opasnostima koje izazivaju moždani udar i nužnoj prevenciji zdravlja sa ciljem da probude svijest opasnostima koje uzrokuju veliki broj smrtnosti.

Tajnica Udruge studenata logopedije "SaLPSA" Ana Šutalo koja je organizovala prvu šetnju u najvećem hercegovačkom gradu u cilju podizanja svjesnosti o specifičnostima moždanog udara kod žena, pridružujući se globalnoj zdravstvenoj kampanji, kaže kako je cilj javno govoriti o problemu koji mnogi zanemaruju.

"Odlučile smo organizovati ovu šetnju kako bi ljudima podijelile letke koje smo izradile, te građankama i građanima Mostar podigli svijest, ali i educirale javnost o moždanom udaru, koji je nažalost učestao ali nije toliko prepoznat", kazala je Šutalo za Klix.ba.

Iako je ovo prva put da je u Mostaru održana šetnja i obilježen "Dan crvenih haljina", mostarske studentice vjeruju kako će postati tradicija, jer smatraju uspjehom ako su tokom današnje akcije barem jednoj osobi probudili svijest o opasnostima koje vode do moždanog udara.

"Moždani udar je treći vodeći uzrok smrtnosti kod žena, čak neki podaci govore da godišnje od moždanog udara nastrada više žena nego od karcinoma dojke", upozorila je Šutalo i pozvala žene koje imaju prepoznatljive simptome poput vrtoglavice, mučnine, opće slabosti da ne odgađaju kontrolu kod ljekara, kako posljedice ne bi bile fatalne.

Dan crvenih haljina u svijetu poznat je kao "Go Red for Women" obilježava se 2. februara širom svijeta, kao globalna kampanja koja je pokrenuta u Americi 2004. godine. Danas se provodi u više od 50 zemalja svijeta i posvećena je prevenciji, dijagnostici i kontroli kardiovaskularnih bolesti, što uključuje bolesti krvnih žila, srca i mozga kod žena.

Simbol kampanje je crvena haljina, jer je haljina univerzalna slika žene, a crvena boja simbolizira zdravlje, život i živost, ali je i boja upozorenja.