Velika korist
71

Heroj kakvog ne očekujete u vrijeme koronavirusa: Samovozeći kombi-dostavljač

DP
Foto: Printscreen Youtube.com / Neolix Technologies
Foto: Printscreen Youtube.com / Neolix Technologies
U Kini koriste samovozeće kombije za isporuku medicinskih sredstava i hrane, kao i za dezinfekciju ulica.

Proizvođači autonomnih vozila odavno prodaju automobile bez vozača. Bila je potrebna razorna globalna pandemija da bi se vidio uvjerljiv primjer njihove koristi u stvarnom svijetu.

Kineska kompanija Neolix, koja izrađuje samovozeće dostavne kombije, flotu svojih autonomnih vozila za prijevoz medicinskih zaliha i hrane rasporedila je na područja zemlje koja su najteže pogođena virusom COVID-19, uključujući središte epidemije Wuhan.

Mali kombiji posjeduju čak i kapacitet za dezinfekciju gradskih ulica, a koje su sada prazne zbog karantenskih mjera.

U posljednja dva mjeseca, kompanija je primila preko 200 rezerviranih narudžbi za svoje kombije. Prije toga, od početka proizvodnje u maju 2019. godine, proizvedeno je samo 125 jedinica.

Nakon što je kineska vlada vidjela koliko autonomna tehnologija može biti korisna u sred globalne zdravstvene krize, odlučila je ponuditi prilično atraktivan poticaj kompanijama koje žele kupiti i upravljati dostavnim kombijima: 60 posto popusta na cijenu. Imajući to u vidu, Neolix očekuje da će proizvesti i prodati 1.000 ovakvih kombija do kraja godine.

Dok su mnoga vozila za samostalnu vožnju usmjerena na ulice, Neolix dostavni kombiji uglavnom se kreću po kineskim putevima bez borbe s haosom nepredvidivih vozača i pješaka.

Iako SAD nema mjerodavne savezne zakone koji se odnose na samostalno upravljanje vozila i njihov rad na ulicama, kompanije kao što su Waymo, Uber i Argo AI usko sarađuju s vladama na gradskoj i državnoj razini, a  testiranje se provodi u državama, kao što su Kalifornija, Arizona, Florida... Kompanija Nuro iz Kalifornije razvila je dostavno vozilo slično kombiju koje ima kineski Neolix. U njihovom slučaju napravljena je iznimka kako bi mogli privremeno testirati autonomna dostavna vozila pri manjim brzinama na cestama u Teksasu u sljedeće dvije godine, prenosi Popular Mechanics.

S obzirom na to da je Svjetska zdravstvena organizacija proglasila globalnu pandemiju, ceste bi trebale biti manje zagušene, što će autonomnim vozilima pružiti dovoljno prilika da dokažu svoju vrijednost.