Izgrađen je u Fabrici mašina u Kopačima u Goraždu. Dugačak 14,5 metara, a širok 4,60, može primiti oko 40 ljudi zajedno sa posadom. Također, raspolaže kabinom za kapetana, salonom za smještaj putnika, mini barom ali i palubom. "Vodeni Ćiro" je trebao da nadomjesti pedesetak kilometara nekadašnje uskotračne pruge na relaciji Priboj-Sarajevo, koja je najvećim dijelom potopljena nakon izgradnje Hidroelektrane "Višegrad”.
Posebno od aprila, kada dolaze ljepši i sunčaniji dani ne postoji osoba koja se kretala na tom području, a koja nije vidjela plavo-bijeli brod kako ponosno plovi kanjonom Drinsko-Limskog jezera i na relaciji Setihovo-Strgačina-Brodar-Međeđa-Ustiprača.
Kapetan Miličević plovio morima širom svijeta
Oglašava se sirena i brod na kojem se nalazi i ekipa Anadolije plovi prelijepim krajolikom istočne Bosne. Za kormilom je kapetan broda Mile Miličević iz Rudog, stari, iskusni moreplovac koji je dugo godina radio kao kapetan u Splitu i plovio morima širom svijeta. Nakon što je u Splitu proveo više od tri decenije vratio se u Rudo, svoj rodni kraj da bi upravljao “Vodenim ćirom”.
U razgovoru za Anadoliju dok upravlja svojim "mjezimcem" pojašnjava da je plovidba Limom za turiste poseban događaj, prije svega zbog brojnih kanjona i klisura koje okružuju plovni put.
Kapetan je 1977. godine završio pomorsku školu u Splitu. Tamo je živio više od tri decenije. Sticajem okolnosti se vratio u Rudo, s obzirom da mu je i porijeklo sa ovog kraja.
"Tu sam se vratio i dobio ponudu da budem kapetan na 'Vodenom Ćiri'. Vjerujte da ne mogu zamisliti dan da nisam na vodi. Tako da mi ovaj posao pričinjava zadovoljstvo, a ujedno od ovog korist ima i naša lokalna zajednica", ispričao je kapetan.
Turisti iz svih krajeva bivše Jugoslavije i Novog Zelanda
Njegov otac je radio na starom Ćiri, vozu, koji je saobraćao istom dionicom početkom prošlog vijeka. “Ćiro” je do kraja sedamdesetih godina, uskotračnom prugom povezivao jugoistočnu Bosnu sa ostatkom zemlje i predstavljao je važnu kariku u privrednom razvoju tog kraja. Prateći trasu nekadašnje željeznice, rijekama Drinom i Limom danas plovi brod “Vodeni Ćiro”.
"Sad će deset godina kako je naš ljepotan 'Vodeni Ćiro' u funkciji. Izgrađen je u Goraždu u jednoj tvornici. Ja sam prvi stao na njega i dovezao ga do Rudog. Sa njim radimo turističke izlete. Dolaze nam turisti iz svih krajeva bivše Jugoslavije, čak i iz okolnih zemalja. Imali smo i par grupa iz Amerike, čak sa Novog Zelanda", ispričao je kapetan Miličević.
Turisti su inače oduševljeni kako brodom tako i okolinom. Prirodom kroz koju plovi "Vodeni Ćiro".
"Imamo 42 kilometra plovnog puta. Idemo od Setikova u Rudom pa do Višegradske brane i Ustiprače. Možda je najbolji dio jedan kanjon od Strugačine pa do Brodara. To su stijene koje su pod 90 stepeni usječene u naše jezero", naglasio je Miličević.
Kaže da je turizam na ovom području pokrenut sa "Vodenim Ćirom".
"Ranije im nismo imali šta ni ponuditi", poručio je kapetan broda.
Kaže da gotovo svaki Dalmatinac ima i vinograd i brod.
"To je ljubav koja se može uporediti sa nekim hobijem bez kojeg ne možeš. Stvarno uživam u tome", dodao je kapetan Miličević.
Plovi i u zimskom periodu
Vodeni Ćiro“ zamišljen je kao dio integralnog projekta razvoja turizma Gornje-drinske regije, koja uključuje Višegrad, Goražde, Rudo i Rogaticu.
Krsto Mitrović iz Javne ustanove za turizam i sport Rudo pojašnjava da je brod "Vodeni Ćiro" rezultat realizacije jednog od projekata koji je finansiran iz fondova Evropske unije (EU). Izgradnja je koštala oko pola miliona maraka.
"Brod 'Vodeni Ćiro' je proizvod sa kojim je opština Rudo ušla u turističku ponudu BiH ali i susjednih zemalja. Sa sigurnošću mogu reći da je ovaj brod nadaleko poznat, dakle, kako na našem domaćem tržištu tako i inostranstvu", ispričao je Mitrović.
Kako kaže, “Ćiro” je ustvari bio voz koji je od početka prošlog vijeka, pa do kraja sedamdesetih godina, uskotračnom prugom povezivao jugoistočnu Bosnu sa ostatkom zemlje. Predstavljao je važnu kariku u privrednom razvoju tog kraja ali je bio i glavno prevozno sredstvo.
"Na ovom području gdje sada saobraća 'Vodeni Ćiro' postojao je voz 'Ćiro' koji je saobraćao na relaciji Priboj-Sarajevo. Željeznička pruga tog voza je potopljena i mi se sada krećemo tom trasom potopljene pruge nekadašnjeg 'Ćire'", pojasnio je Mitrović.
Prema njegovim riječima, prateći trasu nekadašnje željeznice, plovnim putem u dužini od oko 50 kilometara, rijekama Drinom i Limom danas plovi brod “Vodeni Ćiro”. Plovi vodom koja se nalazi iznad nekadašnje pruge kojom je saobraćao voz "Ćiro".
"Brod plovi u nesvakidašnjem ambijentu kanjona Drinsko-limskog jezera, između Višegrada, Goražda i Rudog. Ovo je jedan od prirodnih netaknutih oaza malte ne pa i u Evropi", kazao je Mitrović.
Prema njegovim riječima, donedavno su imali neriješeno pitanje smještajnih kapaciteta ali i to su nedavno riješili izgradnjom jednog hotela u centru grada.
"Rudo se nalazi u središtu turističkih destinacija kao što je Višegrad, Mokra Gora, Zlatibor, Prijepolje... Postoje sve pretpostavke za ubrzani razvoj turizma na području opštine Rudo. Brod nam je dao osnovu za razvoj turizma na našem području", ispričao je Mitrović.
Cijene usluga broda su 100 KM za sat vremena vožnje ili tri marke po osobi ali s tim da grupa ne može biti manja od 30 osoba. Što se tiče turističke sezone tu nema nekog pravila jer su imali turiste čak i u zimskom periodu.
"Međutim, većina turista dolazi od aprila do kraja novembra. Oko 70 posto su domaći, a 30 posto strani turisti. Prošle godine je bio solidan broj turista iz Rusije, Italije, Njemačke...", dodao je Mitrović.