@David RS gdje si ti otišao? sad još samo čekam argument da je Eurosong 1990. bio u Zagrebu kao temeljni dokaz kako je Hrvatska najbolje prošla u ex YU... :D
@NestoNovo sve ok, razumijemo se. BG aerodrom ima pametnu strategiju, kao što kažeš jedini ima direktne letove za Ameriku i Kinu. Povoljne su karte, ne znam u čemu je kvaka. ZG je dao Francuzima koncesiju na 30 godina, izgradili su novi terminal, povećali promet, ali je nedostataka mnogo... za početak terminal je za trećinu manji od originalnog projekta. No to je već druga tema, politika i korupcija.
p.s. naravno da je zimi promet manji, ali stalno imaš domaće letove i dobro su popunjeni i usred zime... pa Dubrovčanima do Zagreba treba autom 6-7 sati vožnje i još granica u Neumu jer nema Pelješkog mosta, a avionska karta ako se rano kupi može biti i 50 eura, još dio subvencionira grad Dubrovnik.
@NestoNovo pa Beograd jest veći regionalni hub od Zagreba, zahvaljujući u prvom redu arapskim koncesionarima. Ja pišem o prometu putnika i o tome da Hrvatska ima i domaće letove npr. Zagreb-Split, Zagreb-Dubrovnik itd. dok nema koliko znam leta Beograd-Niš. Naravno da je turizam glavni razlog najvećeg broja putnika na hrvatskim aerodromima, ali i turizam je industrijska grana. Samo tri najveća hrvatska aerodroma Zagreb, Split i Dubrovnik imaju 8,5 milijuna putnika godišnje.
Statistika je varljiva stvar. Beograd je prvi u regiji jer je jedini međunarodni aerodorom u Srbiji. Tamo ne postoje domaći letovi. Doduše, slično je i sa Sarajevom u BiH iako ima nešto malo letova za Banja Luku, Tuzlu i Mostar. Hrvatska ima 7 međunarodnih aerodroma (Zagreb, Dubrovnik, Split, Zadar, Rijeka, Pula, Osijek) s godišnjim prometom od 10 milijuna putnika, dakle dvaput više od prvoplasiranog Beograda kao jedinog srbijanskog aerodroma.