Đeneralska posla, Aleksandar Hemon
„Mnogo veću odgovornost za zločine u Srebrenici i Bosni, kao i diljem vascijelog svijeta, uključujući i slobodarski Irak, snosi patološka heteroseksualnost koja se najčešće – a u ratu i isključivo – izražava i ostvaruje nasiljem. Istinski heteroseksualni ratnici ubijaju druge mužjake, čija je sama smrt dokaz mudne inferiornosti. Istinski heteroseksualni ratnici siluju žene, koje su ne samo inferiorne, nego su kao takve imovina onih drugih ratnika, što omogućava dodatnu potvrdu vlastite mužjačke superiornosti, vidljive i u kvalitetu “naših” žena. Veličina Arkana kao srpskog ratnika bila je direktno proporcionalna veličini Cecinih sisa – Cecina dužnost kao Srpkinje je bila da u sise patriotski natrpa što više može uvoznog silikona.”
http://pescanik.net/2010/04/deneralska-posla/
Da, potpuno si u pravu da klasifikacija na voće i povrće može biti različita. Postoji kulinarska klasifikacija zasnovana na ukusu (slatko- voće, slano- povrće), po kojoj smatramo da su npr. krastavci ili masline povrće.
Međutim, pročitao sam na više mjesta da postoji i botanička definicija voća - voće je svaki jestivi sjemeničasti plod biljke nastao oplodnjom cvijeta (znači: krastavci, masline i paprike su voće po naučnoj definiciji). Botanika pod povrćem podrazumijeva svaki drugi jestivi dio biljke koji nije voće.
U svakom slučaju, ja o ovome znam veoma malo i samo prepisujem ono sto čitam na internetu, a i djeluje mi da si daleko upućeniji od mene.
Nego, zanimljivo je kako se često služimo istim pojmovima koji nam se čine opšterazumljivim, ali im svako od nas (u zavisnosti od kriterija i shvatanja) daje potpuno drugačije značenje.
Slično je sa (kod nas presudnim) političkim pojmom nacije- ono sto većina građana Bosne i Hercegovine smatra nacijom, Francuzi ili čak Belgijanci bi podveli samo pod etničko porijeklo. Ono što Švajcarci smatraju nacionalnošću, ovdje se razumije državljnstvom.
Naravno, svi su u pravu, jer polaze od različite definicije pojmova. Ali, bilo bi interesatno istražiti postoji li odnos između takvog shvatanja ovih pojmova i načina na koji osoba doživljava i shvata svoju državu i ulogu iste.
A da ne spominjem tek nesporazum oko shvatanja pojma "nacionalnog interesa", vitalnog ili ne. :)
Paradajz je voće, bar što se tiče botaničke nauke.
Povrće nastaje iz dijelova biljke poput korjena ili lista, dok je paradajz (i svaka druga voćka) sjemeničasta struktura koja se razvija iz oplođenog cvijeta.
Ali nije to bitno- ovaj primjer je značajan jer pokazuje da su pogrešni zaključci neminovni, ako se vodimo isključivo "zdravim razumom" i ne posmatramo stvarnost kritički.
Pokušavam reći sljedeće: naše državno uređenje jeste nepravedno (kao i svaki oblik konsocijativne demokratije). Međutim, ono nije presudni razlog našeg nazadovanja, već su to bolesti bosanskohercegovačkog društva, poput netolerancije i gušenja individualnosti i različitosti uopšte, korupcije, konformizma, odsustva solidarnosti i naravno, etnocentrizma. Ovakav politički sistem je savršeno otjelovljenje svih tih boljki.
Kada se suočimo i poradimo na tim problemima, biće moguće dogovoriti se oko pravednijeg modela raspodjele vlasti i teritorijalne organizacije države.
I Holanđani su imali nedemokratsko uređenje da bi riješili konflikte među društvenim grupama, pa ih to nije spriječilo da napreduju te da danas imaju neuporedivo pravedniji sistem. Švajcarska i Belgija i danas imaju izuzetno diskriminatorska uređenja i veoma su napredne, dok Gvatemala ima "građanski ustav" i idealniji politički sistem od tih zemalja, ali grca u problemima...
Dragi Beganoviću,
mržnja nije karakteristika čitavih naroda niti drugih kolektiva, mržnja je (tužna i razorna) osobina pojedinca. Narod ne misli i nema osjećanja- svaki pojedinac razmišlja svojom glavom, osjeća svojim srcem i odgovoran je za svoje riječi i djela.
Napisati da Srbi mrze islam i muslimane je netačno ali i grešno- evo, meni se zadesilo da nosim tu srpsku etiketu (ma šta to značilo), a ne mrzim muslimane, naprotiv- iako sam agnostik, duboko poštujem ljude kod kojih prepoznam ne samo vjeru u Boga već i njihovu želju i nastojanje da žive plemenit život ispunjen smislom i dobrim djelima. Nebitno je kojoj konfesiji pripadaju. (Na stranu što mogu naći toliko lijepog i za čovječanstvo korisnog u dostignućima cjelokupne islamske civilizacije.)
Ne mrzim ni ljude poput tebe koji me mrze samo zbog toga što me smatraju ovcom iz drugog tora.
Molim te razmisli iskreno o sopstvenoj mržnji prema Jevrejima i Srbima, jer te ona ne čini ni dobrim muslimanom niti dobrim čovjekom.
Guerrilla, nakon sprovođenja presude "Sejdić i Finci", naravno da ćeš moći glasati za nekoga iz RS- dovoljno je da se preseliš u Srpsku, prijaviš novo boravište i upišeš se u glasačku listu opštine u RS.
Isto tako, državljanin Njemačke iz Baden Virtemberga ne može glasati za ministra-predsjednika Bavarske. Stanovnik države Kalifornije ne može glasati za guvernera države Teksas, iako ima državljanstvo SAD-a. Rođeni Škotlanđanin koji živi i prijavljen je u Mančesteru (znači, u Engleskoj), ne može glasati na izborima u Škotskoj. Građanin Srbije koji živi u Čačku, ne može glasati na izborima za političke predstavnike Vojvodine. I tako dalje, u svakoj složenoj državi.
Bojim se da nisi shvatio o čemu se ovdje govori- diskriminacija se ogleda u tome što se svi građani jedne političke jedinice ili izbornog područja (a BiH se sastoji od 2 entiteta i ima 3 izborna područja- FBiH, RS i Distrikt Brčko) ne mogu kandidovati za funkciju predsjednika. Međutim, jasno je i opšteprihvaćeno da ti nemaš pravo birati političke predstavnike autonomne političke jedinice (države: Škotska, republike: Čečenija, entiteta: Srpska, provincije: Kvebek, zemlje: Štajerska, pokrajine: Vojvodina) u kojoj ne živiš- u protivnom bi sistem autonomnih jedinica složene države bio ispražnjen od smisla. Tu se ne radi o diskriminaciji, već o obliku državnog uređenja koje se uopšteno naziva federalizmom.
P.S. Naravno, smatram da treba ukinuti etničke odrednice, ali o tome je Vlada Srpske davno postigla saglasnost i čeka se na dogovor u FBiH da bi se promjene sprovele istovremeno.
Možete li zamisliti kakva će tek netrepeljivost u državi vladati kada odraste ova mlada generacija, koju tri u srži šovinistička sistema uče o njihovoj posebnosti i od malih nogu im usade animozitet i strah od ljudi koji se drugačije zovu?
Jedino rješenje bilo bi oformiti komisiju stručnjaka da izrade obrazovni program koji bi se sprovodio u čitavoj zemlji. Uostalom, šta su to "nacionalni predmeti"? Govorimo istim jezikom, iako koristimo tri različita jezička standarda, mada je i to suludo jer su u jezičkom pogledu stanovnici BiH neupredivo homogeniji od stanovnika Srbije ili Hrvatske. Istorija nam je zajednička. Ne vidim šta bi se to bitno razlikovalo, osim ako neko ne želi vjersku nastavu. Ni to ne smatram spornim, ali u zemlji poput naše, gdje konflikt među etničkim grupama još plamti, bila bi obaveza da djeca uče što je više moguće o etničkim grupama ili vjerama kojima ne pripadaju.
Loše nam se piše, jer ako se počnu uvažavati slični zahtijevi, podjelama neće biti kraja.