@temha 2. Stvarna brzina kretanja kroz vazduh (engl. True Air Speed TAS). To je brzina po instrumentima korigovana za stisljivost vazduha na odredjenoj visini. 3. Brzina u odnosu na zemlju (engl. Ground Speed GS). To je stvarna brzina kretanja kroz vazduh, uvecana ili umanjena za uticaj vjetra na visini leta. U ovom slucaju piloti su imali izuzetno jak vjetar u ledja pa su instrumenti pokazali tako velike vrijednosti.
Novinari, kao i obicno, pojma nemaju... Piloti ovdje nisu napravili nikakvu gresku niti su doveli u opasnost avion i putnike. Radi se o meteoroloskom fenomenu jakog vjetra na velikim visinama - mlazna struja (engl. "jet stream"). U avijaciji razlikujemo tri brzine: 1. Brzina po instrumentima (engl. Instrument Air Speed IAS) - nekorigovana brzina koja sa visinom gubi na tacnosti, jer je pokazivanje manje od stvarne brzine aviona zbog manje gustine vazduha na vecim visinama.
Nazalost, vecina komentatora nije upucena u problematiku kontrole letenja. Stvari stoje ovako: Gornji sloj (oblasna kontrola) jos uvijek je u nadleznosti Zagreba i Beograda, za sto oni inkasiraju 78% od sredstava naplacenih za prelet aviona preko BiH. Bosanski kontrolori su, kako je to novinar pravilno napisao, preuzeli aerodromsku i prilaznu kontrolu. Vazdusni prostor se dijeli na aerodromski, prilazni (terminalni) i oblasni. BH kontrolori jos nemaju kontrolu iznad odredjene visine. Sramota je da direktor Civilne avijacije, g. Ratkovica, ovo ne zna nego izjavljuje da nasi kontrolori vrse oblasnu kontrolu letenja.
Sto se tice stela pri zaposljavanju, toga je bilo vrlo malo. Konkurs je raspisan prije desetak godina, svi kandidati su prosli rigoroznu selekciju, samo je njih nekoliko uskocilo preko veze. Ako direktor Civilne avijacije nije informisan ko vrsi oblasnu kontrolu, to ne znaci da ovi mladi ljudi nisu osposobljeni za ovaj izuzetno naporan i odgovoran posao.
Rifat Tirak - "ekspert" je bivsi oficir JNA, cije se znanje o civilnoj avijaciji i kontroli letenja bazira na sluzbovanju u Sloveniji na jednom brdu na kojem je bio instaliran radar. Tada je radio na poslovima odrzavanja radara, da bi poslije rata (2000 godine), kao samoproglaseni "ekspert", preko nekih politickih veza, postao direktor Nadzornog odbora preduzeca "Air Bosna". Dovodjenjem na mjesto direktora bivse vojno lice, oficira cija je "specijalnost" bila avionski instrumenti, pomogao je propadanju ove, ionako vec potonule kompanije. Cijeli clanak nije potrebno komentirati jer je sve to gomila gluposti, mijesanje krusaka i jabuka. Interesantno je kako je ozbiljni BHT Radio nasjeo na ovakve sulude price doticnog "eksperta". Pripreme za preuzimanje kontrole nad bosanskim nebom teku presporo, a pocete su davne '99 godine. Trenutni omjer prihoda koji se prikupe od preleta je slijedeci: 22% ide Bosni, a 78% Srbiji i Hrvatskoj. Do svih podataka na ovu temu se moze lako doci.
Idiotima i neprofesionalcima, svaka konkurencija, pa i ona od nelegalnih prevoznika, je dobrodosla. Ponasanje "gospode" taksista na Aerodromu Sarajevo i na autobuskoj stanici opravdava sve sto im se desava. Kada unutar 'Sarajevo-taxi-ja' urede odnose, A NIKADA NECE, onda imaju pravo da nesto protestvuju. Dokle god su RUGLO I ANTIPROPAGANDA SARAJEVA, zasluzuju da budu na margini. Pitanje SVIH pitanja: Ko ima snage da ih postavi na njihovo (realno) mjesto? Kanton, Aerodrom (Udruzenje zaboravite, ista govna).
Ocam, ne seri, i Dubai ima tri aerodroma (Sharjah -Sarza - je samo desetak kilometara sjeverno od Medjunarodnog Aerodroma Dubai). Ovo poredjenje pokazuje kakav si ti govnar.
Da je nama takav, pa makar i vjestacki. Ako si ikad bila tamo, onda znas da nije vjestacki, nego stvarni megapolis, jedinstven u svijetu. (i, na kraju krajeva, jedan od najljepsih modernih gradova na planeti - o jeftinoci da ne govorimo, vjerovatno ti nije poznato da je njihov porez na svu robu samo 3%). Za razliku od Saudijaca i Kuvajcana, Emirati znaju kako uloziti novac od nafte koja nece trajati do vijeka.