Globalni pad Facebooka, Instagrama i WhatsAppa: Da li nam je bilo ljepše tih šest sati?
Iako se neki možda i neće složiti, u svijetu gdje se već odavno svaki vid društvene, poslovne ili neke druge komunikacije odvija putem neke od društvenih platformi, bilo je lijepo barem nekoliko sati "odmoriti" i umjesto virtualnog, posvetiti se stvarnom životu.
Da se podsjetimo, najveći globalni pad usluge u historiji ovih društvenih mreža dogodio se jučer u 15:51 sati po koordiniranom univerzalnom vremenu (UTC). Društvene mreže su ponovo u potpunosti globalno proradile u 21:28 po UTC-u.
Šta znamo do sada?
Prema onome što do sada znamo (a to je ono što nam je rečeno iz kompanije Facebook op. a.) Facebook i ostale njegove usluge su u navedenom periodu bukvalno "nestali" sa interneta zbog DNS (Domain Name System) i BGP (Border Gateway Protocol) problema.
Laički rečeno, kada u web browser upišemo "Facebook", DNS to prevodi u IP adresu kako bi vaš preglednik mogao učitati resurse s te adrese i otvoriti stranicu. BGP služi da se mreže, od kojih je sastavljen internet međusobno pronađu. U prijevodu - jučer su na neki način bili srušeni svi mostovi koji su povezivali Facebook i internet.
Iako je ovo objašnjenje problema prilično uvjerljivo, simptomatično je da se ovo sve desilo u trenutku kada je zvizdačica Frances Hughen odlučila svjedočiti pred američkim Senatom o tome da je Facebook znao kakav utjecaj njihove platforme imaju u formiranju ekstremističkih stavova kroz poticanje polarizirajućih rasprava i preporuku grupa i tema koje potiču teorije zavjere.
Loše utiče na percepciju
Hughen je navela da se s platforme miče manje od dva posto govora mržnje. Što se tiče Instagrama ona tvrdi kako kod 13.5 posto tinejdžerki Instagram intenzivira razmišljanja o samoubistvu ili samoozljeđivanju, a kod 17 posto pogoršava poremećaje u prehrani, a kod jednog od troje loše utiče na percepciju vlastitog tijela.
Šta god stajalo iza jučerašnjeg "mraka" na vodećim društvenim mrežama jasno je da je ovaj događaj značajno poljuljao svjetsku internet scenu. Dokaz tome je bezbroj članaka koji su punili stupce svjetskih portala, kao i vrtoglavi pad cijena dionica Facebooka, zbog čega je vlasnik ove kompanije Mark Zuckenberg za samo nekoliko sati izgubio čak sedam milijardi dolara.