U prvom pokušaju
18

Boeingov Starliner imao problema pri spajanju sa ISS-om zbog potisnika

D. B.
Boeingova svemirska letjelica Starliner napokon je stigla do Međunarodne svemirske stanice (ISS) nakon nekoliko odgađanja lansiranja, ali ni samo spajanje nije prošlo bez problema.

Starlinerov prvi pokušaj spajanja s ISS-om nije bio uspješan, a razlog je nepravilan rad nekoliko potisnika.

Kapsula se na kraju ipak uspjela spojiti sa stancom u orbiti na visini od oko 400 kilometara iznad Indijskog okeana, a sada zajedno kruže oko Zemlje brzinom oko 28.000 km/h.

Astronauti Barry Wilmore i Sunita Williams planiraju provesti ukupno osam dana u svemirskom laboratoriju prije nego se vrate na zemlju.

"Lijepo je biti spojen s velikim gradom na nebu", izjavio je Wilmore tokom komunikacije s kontorolom misije u Houstonu nakon uspješnog spajanja s ISS-om. Kapsula je donijela 345 kilograma tereta uključujući 136 kilograma hrane i drugih zaliha koje su tražila četiri američka astronauta i tri ruska kosmonauta.

Povezivanje Starlinera s ISS-om je kasnilo nakon što je pet od 28 potisnika Starlinera zakazalo. Neki su izgubljeni zbog curenja helija, no NASA i Boeing su procijenili da taj gubitak ne kompromituje misiju tako da su Wilmore i Williams ponovo pokrenuli tri od pomenutih i uspjeli krenuti naprijed.

Malo curenje helija je otkriveno u srijedu tokom lansiranja i polijetanja, a kasnije su se pojavila još dva.

Problemi su "simbol" Boeingove borbe da svoje kapsule certificira za redovne letove. Različiti problemi i kašnjenja, uključujući probleme s testnim orbitalnim letovima, probleme s ventilima, softverskim greškama i sistemom padobrana, dosad su namučili Starliner. Boeingov rival SpaceX je stigao na ISS prvi put 2020. godine, otprilike kad je ova Starlineova misija prvobitno trebala biti lansirana.

Boeing traži certifikat od NASA-e kako bi se pridružio SpaceX-u u redovnom transportu do ISS-a. NASA je željela više opcija iz privatnog sektora za rutinska putovanja do ISS-a, a uprkos problemima bi se to moglo i realizirati.