Veliki uspjeh

Mlada bh. naučnica Bega Karadža Martinović razvila nove LED diode bazirane na kvantnim tačkama

B. R.
Bega Karadža Martinović, naučnica
Bugojanka Bega Karadža Martinović je odbranila doktorat na prestižnom belgijskom Univerzitetu KU Leuven i razvila nove LED diode bazirane na kvantnim tačkama.

Ovu vijest je objavio osnivač obrazovne Fondacije Bosnia & Herzegovina Futures Edhem Čustović, a riječ je o fondaciji koja podržava i promovira rad mladih bh. naučnika.

"LED rasvjeta je neizostavan dio našeg svakodnevnog života, zahvaljujući visokoj učinkovitosti i uskom spektru emisije. Ipak, postojeća LED tehnologija ima poteškoće sa zelenim i žutim svjetlom. Bega je u svom doktorskom istraživanju u Laboratoriji za tehnologiju svjetlosti pokazala da se ovaj problem može riješiti kombinacijom LED-a i kvantnih tačaka - fluorescentnih nanočestica čija emisija ovisi o veličini", ukazao je Čustović.

Kako je objasnio, Karadža Martinović je dokazala da se primjenom kvantnih tačaka na plave ili ljubičaste LED-ove mogu proizvesti zeleni, žuti, pa čak i bijeli LED-ovi sa specifičnim emisijskim spektrom.

Napomenuo je da je njeno istraživanje objavljeno u, kako je istakao, vodećim časopisima, kao što je Nano Letters. Osim toga, kako je naglasio, otvorilo je put efikasnijim LED-ovima sa širim spektrom primjene, što se dodatno istražuje kroz projekat NaPoly, fokusiran na printanje kvantnih tačaka na mikro LED-ove za šire industrijske primjene.

Karadža Martinović je završila Prirodno-matematički fakultet Univerziteta u Sarajevu (PMF UNSA), Odsjek za fiziku (eksperimentalna fizika). Nakon toga je u Njemačkoj upisala master studij iz oblasti fotonike.