Oni su uspjeli pretvoriti ugljikov dioksid (CO2) u gorivo s nultom emisijom otrovnih plinova.
Tehnika se sastoji od zagrijavanja mješavine limunske kiseline, vodika i katalizatora sastavljenog od željeza, mangana i kalija, kako bi se CO2 pretvorio u tekuće gorivo za pogon mlaznih aviona, piše Engadget.
Takav pristup je jeftin, jednostavan i koristi materijale kojih ima u izobilju, a znatno je jeftiniji od procesa pretvaranja hidrogena i vode u gorivo.
Gorivo je trenutno proizvedeno samo u laboratorijskim uvjetima i u minimalnim količinama (samo nekoliko grama), ali predstavlja veliki napredak u proizvodnji goriva koja ne zagađuju okoliš, navodi se.
Naravno, za komercijalnu upotrebu potrebno je još puno rada i usavršavanja tehnika i procesa. Trenutno, još uvijek nije pronađen način kako efikasno prikupiti ogromne količine ugljikovog dioksida.
Znanstvenici su u potrazi za industrijskim partnerima, koji bi im omogućili masovnu proizvodnju. Kad bi u tome uspjeli, dobili bi još jednu alternativu koja bi bila izuzetno popularna za avio prijevoznike.
Zračni promet se tako polako prebacuje na čistije energetske izvore, a mnogi planiraju i kupovinu električnih aviona ili aviona koji koriste neke druge vrste goriva.
Prednost spomenute metode je ta što ne bi bilo potrebno mijenjati avione pošto postojeći motori mogu koristiti gorivo zasnovano na CO2.