NASA

Svemirski teleskop James Webb oštećen u udaru mikometeorita

F. H.
Foto: Twitter / NASA Goddard Naučnii sa jednim od segmenata ogledala prije nego je teleskop završen
Mikrometeorit koji je pogodio svemirski teleskop James Webb izazvao je više štete nego što je očekivano, ali naučnici su bili u stanju da prilagode ogledala tako da ponište većinu negativnih efekata.

Šteta koju je teleskop James Webb pretrpio u udaru mikrometeorita u maju gora je nego što se očekivalo prema fotografijama objavljenim u novom izvještaju.

U objavljenom dokumentu stoji da je većina udaraca mikrometeorita u veliko ogledalo ovog teleskopa izazvala zanemarivu štetu ali da je jedan udarac iz polovine maja doveo do trajne štete na teleskopu.

Webbovo segmentirano ogledalo dijameta 6,5 metara izloženo je svemiru ali naučnici očekuju da će ono biti izloženo potencijalno opasnim mikometeoritima samo jednom mjesečno.

Mikrometeorit je pogodio segment ogledala označen C3 i povećao pogrešku talasne fronte segmenta sa 56 nanometara na 178 nanometara nakon korekcije podešavanjem segmenta. Ipak, budući da je svaki segment ogledala podesiv šteta na segmentu C3 mogla se nadoknadit i nije ugrozila rezoluciju primarnog ogledala u cjelini.

Još uvijek nije jasno da li se radi o rijetkom događaju koji se statističčki može dogoditi jednom u više godina ili je teleskop osjetljiviji na oštećenja od strane mikrometeorita nego što je predviđeno u modelima prije lansiranja, prenosi Independent.