Samo 29 milimetara

U Kini pronađeno dosad najmanje fosilizirano jaje dinosaura

D. B.
Kineski naučnici su došli do velikog otkrića, a to je najmanje fosilizirano jaje dinosaura koje je dosad pronađeno. Ovo jaje se povezuje s novom vrstom dinosaura.

Istraživači su 2021. godine na gradilištu u Ganzhouu pronašli šest jaja dinosaura iz perioda kasne krede. Jaja su otkrivena u dobro očuvanom gnijezdu, što nudi vrijedne informacije o ponašanju izumrle vrste.

Iako Ganzhou nije poznat svima, riječ je zapravo o mjestu u provinciji Jiangxi na jugu Kine, koje je poznato među paleontolozima kao jedno od najbogatijih nalazišta fosila jaja na svijetu.

Ova lokacija je sada dala uvid u potpuno novu vrstu dinosaura, čija se starost procjenjuje na više od 80 miliona godina. Obilje otkrića fosila na pomenutoj lokaciji naglašava njegovu važnost za razumijevanje evolucije dinosaura u Aziji.

"Ovo otkriće povećava raznolikost jaja dinosaura u kasnoj kredi i značajno je za naše razumijevanje evolucije teropoda u kasnoj kredi", naveli su naučnici u novom istraživanju.

Također, ono dovodi u pitanje ranije pretpostavke o veličini i morfologiji jaja teropoda.

Koristeći naprednu tehnologiju su ispitali površinu i kristalografsku strukturu jaja. Mikro-CT skeniranje im je omogućilo da rekonstruišu stanje i saznaju važne informacije o reproduktivnom sistemu dinosaura.

Istražili su mikro i makro strukture jaja, uključujući debljinu ljuske. Ove nedestruktivne tehnike su istraživačima omogućile da proučavaju delikatne fosile bez da ih oštete.

Nakon opsežnog trogodišnjeg istraživanja, potvrdili su da jaja pripadaju novom rodu i vrsti dinosaura.

Nazvan Minioolithus ganzhouensis, ovaj neptičiji teropod ranije nije bio poznat, a karakterišu ga jaja male veličine, njihov nepravilan raspored, nodularni ukrasi te postupna granica između dva sloja.

Najočuvanije jaje veličine samo 29 mm je postavilo novi svjetski rekord za najmanji fosil jajeta dinosaura koji je ikad pronađen, tvrdi Kineska akademija nauka. Ovo malo, ali izvanredno otkriće, paleontolozima nudi vrijedne nove informacije o raznolikosti jaja dinosaura i evoluciji teropoda tokom kasne krede.

Sljedeća faza istraživanja ima za cilj steći "dublji uvid u život i ekologiju ovih drevnih stvorenja", navodi Global Times.