Malo je stvari koje više iritiraju od prekidanja ili potpunog zaustavljanja vaše omiljene serije baš kada je najuzbudljivije, a sve zbog loše internet veze. Mnogo živaca bilo bi sačuvano samo kada bi internet signal ostao stabilan. Ali, nažalost, stabilan internet signal često je samo fantazija, a u mnogim područjima izbor internet kompanija previše je ograničen da bi problem bio riješen.
Što je još gore, internet komapanije mogu, ako žele, uticati na vaš internet signal – ograničiti ga ako, na primjer, trošite više protoka na YouTube nego što bi oni željeli ili pružajući sporije veze prema stranicama koje drže njihovi poslovni konkurenti. Srećom, za neke od ovih problema postoji rješenje: virtualna privatna mreža (VPN – Virtual Private Network). Zapravo, internet kompanije moraju vidjeti vašu IP adresu da bi vam usporili internet, a dobar VPN će vašu pravu IP adresu učiniti nevidljivom. Evo kako pronaći neki VPN i kako da pomoću njega provjerite je li vaša internet kompanija namjerno usporava internet, piše C Net.
Prvi korak: Testirajte internet
Možete izmjeriti "zdravlje" svoje internet veze na mnogo načina, a jedan od njih je pomoću stranice M-Lab na kojoj možete provjeriti trenutnu brzinu interneta, odnosno pruža li vaš davatelj usluge stalne performanse bez obzira na sadržaj kojem pristupate. Ova mjerenja nisu savršena, ali su dobra polazna tačka.
Drugi korak: Pronađite dobar VPN
Ako ste obavili prvi test i rezultati vam možda izgledaju sumnjivo, potražite dobar VPN. Postoji desetine razloga zašto biste ga trebali imati, ali brojni faktori se moraju uzeti u obzir prilikom izbora pravog: sigurnost, pouzdanost, cijena, lokacije servera...
Treći korak: Uporedite svoju brzinu s VPN-om
Ponovo testirajte svoju internet brzinu i usporedite je s rezultatima koje ste dobili u prvom koraku. Upotreba bilo kojeg VPN-a svakako smanjuje brzinu vaše veze, tako da novi testovi trebaju pokazati određeno odstupanje. Međutim, VPN također sakriva vašu IP adresu koju internet kompanije koriste kako bi vas identificirali, tako da ako ponovo testiranje pokaže bolje rezultate nego ono prvo, velika je šansa da vaš davatelj usluga namjerno usporava vaš signal.
Četvrti korak: Popravite što se može popraviti
Sad slijedi teži dio. Čak i ako ustanovite da je vaša internet kompanijaodgovorna za lošiji signal, ne postoji mnogo stvari koje možete učiniti. Oni su u velikom broju slučajeva monopolisti i jednostavna promjena internet kompanije nije uvijek praktična. Međutim, evo nekoliko rješenja koja mogu pomoći.
- Ako imate mogućnost izbora, odaberite najbolju internet kompaniju u svom okruženju.
-
Koristite svoj VPN kako biste održali stabilne brzine. VPN ne može riješiti problem loše veze, ali može ublažiti gušenje signala.
-
Nazovite svoju internet kompaniju i zaprijetite da ćete ih promijeniti. Ovo je možda staromodna metoda i ne postoji garancija da će uspjeti, ali ponekad internet kompanije mogu reagirati na pozitivan način kada se ovako postavite.