Riječ je o malom putničkom avionu za devet putnika pod nazivom Alice, koji je poletio s Međunarodnog aerodroma Grant County u Washingtonu.
Alice je napredniji od većine električnih aviona koji su u razvoju te bi mogao postati "prvi potpuno novi i potpuno električni komercijalni avion" ukoliko Federalna administracija za avijaciju izda certifikat za prijevoz putnika.
Take-off 7:10 a.m.
— Dominic Gates (@dominicgates) September 27, 2022
Alice is flying pic.twitter.com/V7sIpPGfpB
Avion je razvila kompanija Eviation iz Washingtona, a dizajniran je za putničke i teretne letove na dužini između 240 i 400 kilometara. Toj dužini odgovara udaljenost između New York Cityja i Bostona, odnosno Los Angelesa i Las Vegasa.
Testni let je trajao samo osam minuta, a avion je dostigao visinu od hiljadu metara. Svrha leta je bilo prikupljanje podataka kako bi se poboljšao dizajn aviona, koji je još uvijek na dugom putu razvoja prije nego primi prve putnike.
Alice će se proizvoditi u tri konfiguracije, kao putnički avion za devet putnika, luksuzni avon za šest osoba te kao e-cargo verzija. Kako bi veći avioni manje zagađivali, administracija američkog predsjednika Joea Bidena se fokusira na održiva avijacijska goriva koja bi se mogla proizvoditi od kukuruza ili čak gradskog otpada.
Jedan od izazova svakako je tehnologija baterija. Baterije mogu napajati avion obnovljivom energijom umjesto konvencionalnom energijom, no baterije su veoma teške tako da se i efikasnost smanjuje. Osim toga, baterije nemaju dovoljno energije z aduže letove, a postoji i zabrinutost za sigurnost jer se litij-jonske baterije mogu nekontrolisano zagrijati i zapaliti.
Kada se sve uzme u obzir, jasno je da eksperte Eviationa čekaju još godine rada i testova, tako da bi se Alice mogao početi koristiti tek 2027. godine.