Domet do 3.000 kilometara
155

Kineski električni avion bi mogao poletjeti 2027. godine

D. B.
Kineski proizvođač baterija Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) je objavio nove informacije o svom projektu električnog aviona.

CATL-ovi noviteti bi mogli unaprijediti industriju električne avijacije te osigurati impresivan domet civilnog aviona teškog osam tona.

Govoreći na događaju World Economic Forum Annual Meeting of the New Champions, predsjednik CATL-a Robin Zeng je rekao da će nove baterije ove kompanije omogućiti domet između 2.000 i 3.000 kilometara i to do 2027. ili 2028. godine.

Godišnji događaj poznat kao i Summer Davos Forum počeo je u utorak 25. juna u Dalianu u kineskoj provinciji Liaoning.

CATL je uspješno testirao svoju civilnu letjelicu tešku četiri tone, a sada se nada da će letjelica od 8 tona poletjeti do 2027. godine. Prema izvještaju koji je objavio China Daily, ovo je prvi put da je CATL javno govorio o dometu aviona.

Kompanija koristi svoju Condensed Battery bateriju, koja je predstavljena u aprilu 2023. godine, a koja je specijalno proizvedena za električnu avijaciju i ima gustinu energije do 500 Wh/kg u jednoj ćeliji. To je dvostruko veća gustina energije od prosječne baterije za električne automobile.

Električna avijacija je veliki izazov, a američka svemirska agencija NASA je prošle godine otkazala svoj projekt električnog aviona X-57 bez ijednog testnog leta. Ipak saopćila je da je projekt omogućio mnogo korisnih podataka za kompanije koje se bave električnom avijacijom.