![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/150513066.jpg?v=1)
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/150513066.1_xl.jpg?v=1730639445)
Ovaj novitet je uveden u saradnji sa devet medijskih kuća koje na news feedu Facebooka za iPhone sada mogu direktno objavljivati članke, a njihovo otvaranje više neće trajati tipičnih osam sekundi, koliko se učitavaju na mobilnim uređajima.
Facebook se na ovom projektu povezao sa The New York Timesom, BuzzFeedom, National Geographicom, NBC-em, The Atlanticom, The Guardianom, BBC Newsom, Der Spiegelom i Bildom. Zasad će se pojavljivati na iOS-ovoj verziji Facebookove aplikacije, a uskoro i na Androidu.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/150513066.2_xl.jpg?v=1730639445)
Instant članci omogućavaju dijeljene brzih i interaktivnih članaka uz zadržavanje kontrole nad sadržajem i poslovnim modelima, objasnio je Chris Cox iz Facebooka.
Nadaju se da će im ovaj sistem ubrzati otvaranje članaka i do deset puta u odnosu na standardne jer će biti pohranjeni na Facebookovom serveru. Osim toga, trebala bi se poboljšati i interaktivnost, jer će se naprimjer do većeg zumiranja dolaziti naginjanjem mobilnog uređaja.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/150513066.3_xl.jpg?v=1730639445)
Mnogi instant članci neće izgledati mnogo drugačije od linkova koje smo dosad viđali.
Ako se ovaj sistem pokaže efikasnim, Facebook će dokazati svoju dominaciju u distribuciji vijesti online, a izdavači će postati još više ovisni o platformi koju ne mogu kontrolisati, tumači The Verge. Ipak, ovi strahovi nisu zaustavili velike medijske kuće da potpišu ugovor s Facebookom, te se očekuje da će im se uskoro pridružiti i drugi. U svakom slučaju, pojava instant članaka označit će prekretnicu u evoluciji vijesti.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/150513066.4_xl.jpg?v=1730639445)