Ovaj novitet je uveden u saradnji sa devet medijskih kuća koje na news feedu Facebooka za iPhone sada mogu direktno objavljivati članke, a njihovo otvaranje više neće trajati tipičnih osam sekundi, koliko se učitavaju na mobilnim uređajima.
Facebook se na ovom projektu povezao sa The New York Timesom, BuzzFeedom, National Geographicom, NBC-em, The Atlanticom, The Guardianom, BBC Newsom, Der Spiegelom i Bildom. Zasad će se pojavljivati na iOS-ovoj verziji Facebookove aplikacije, a uskoro i na Androidu.
Instant članci omogućavaju dijeljene brzih i interaktivnih članaka uz zadržavanje kontrole nad sadržajem i poslovnim modelima, objasnio je Chris Cox iz Facebooka.
Nadaju se da će im ovaj sistem ubrzati otvaranje članaka i do deset puta u odnosu na standardne jer će biti pohranjeni na Facebookovom serveru. Osim toga, trebala bi se poboljšati i interaktivnost, jer će se naprimjer do većeg zumiranja dolaziti naginjanjem mobilnog uređaja.
Mnogi instant članci neće izgledati mnogo drugačije od linkova koje smo dosad viđali.
Ako se ovaj sistem pokaže efikasnim, Facebook će dokazati svoju dominaciju u distribuciji vijesti online, a izdavači će postati još više ovisni o platformi koju ne mogu kontrolisati, tumači The Verge. Ipak, ovi strahovi nisu zaustavili velike medijske kuće da potpišu ugovor s Facebookom, te se očekuje da će im se uskoro pridružiti i drugi. U svakom slučaju, pojava instant članaka označit će prekretnicu u evoluciji vijesti.