Veliki napredak
30

Goodyear predstavio prototip gume napravljene 70 posto od održivih materijala

D. B.
Kompanija Goodyear je ranije obećala da će do 2030. godine razviti gumu u potpunosti napravljenu od održivih materijala, a sada je predstavila prototip koji je 70 posto napravljen od tih materijala.

Novi Goodyearov prototip je jasan pokazatelj napretka ka konačnom cilju, a to je guma u potpunosti napravljena od održivih materijala. U slučaju novog prototipa riječ je o 13 sastojaka u devet razlilitih komponenti gume, uključujući tri različite vrste čađi koja obično nastaje sagorijevanjem naftinih derivata.

Ćađ se obično koristi kao filer za ojačavanje guma, kao i drugih gumenih proizvoda, ali i za produženje njihovog životnog vijeka. Umjesto čađi koja nastaje sagorijevanjem naftnih derivata, ovog puta je korištena čađ nastala od metana, ugljičnog dioksida i biljnog ulja. Iz kompanije tvrde da su metode proizvodnje ove održive čađi proizvele manje emisije ugljika u odnosu na tradicionalne procese.

Goodyear je koristio i sojino ulje za određene linije guma umjesto naftnog ulja. a i ovog puta je učinjeno isto. Sojino ulje omogućava gumama da ostanu savitljive na promjenljivim temperaturama, a bolja je i prijanjanje. Kompanija je namjeravala koristiti sojino ulje za sve četiri linije svojih guma u 2020. godini, no nije uspjela u tome zbog problema s proizvodnjom uzrokovanim pandemijom koronavirusa.

Nova Goodyearova guma koristi različite vrste silicij dioksida koji poboljšava prijanjanje guma i pomaže u smanjenju potrošnje goriva, a napravljen je od pirinčane ljuske.

Pepeo pirinčane ljuske je nusproizvod mljevenja riže i prisutan je u velikim količinama u zemljama koje uzgajaju rižu. Naučnici su ga proučavali kao moguću alternativu za cement, kao i izvor silicij dioksida. Iz otpadnog materijala je moguće proizvesti visokokvalitetan silicij. Osim toga, Goodyear je razgradio poliesterske materijale reciklirane iz plastičnih flaša i drugog plastičnog otpada na njihove osnovne hemikalije, a zatim je nastao poliester tehničkog kvaliteta koji se koristio za slojeve gume koji održavaju njen oblik.

Glavni tehnolog u Goodyearu, Chris Helsel, kazao je da prototip gume predstavlja uzbudljivo dostignuće koje pokazuje posvećenost kompanije da koristi održive materijale.