Budućnost pretraživanja

Google najavio Bard, rivala Microsoftovom ChatGPT-u

D. B.
Kompanija Google je predstavila svoj AI chatbot pod nazivom Bard, koji je rival Microsoftovom ChatGPT-u.

Chatbotovi s AI tehnologijom mogli bi postati sljedeća velika stvar za internet pretraživače. Microsoft sigurno vjeruje u tom jer je nedavno investirao 10 milijardi dolara u kompaniju OpenAI, koja je razvila ChatGPT tehnologiju. Microsoft je najavio da će AI model biti integrisan u Bing i Edge, pretraživač i tražilicu ove kompanije koji su dosad bili daleko iza Googleovih alternativa u smislu udjela na tržištu.

Google ima slične planove, iako namjerava koristiti svoje interno istraživanje. Izvršni direktor kompanije Sundar Pichai predstavio je Bard, "eksperimentalnu konverzacijsku AI uslugu", koja će biti integrisana u Googleov osnovno proizvod, a to je pretraživanje. Bard će biti prvobitno dostupan "pouzdanim testerima" prije nego što postane dostupan široj javnosti u "narednim sedmicama".

Bard je teško ukratko opisati. Umjesto da korisnik kuca ključne riječi kako bi pronašli web stranicu koja bi mogla imati odgovor na njegovo pitanje, on će pitati Bard, a AI tehnologija će ponuditi "svježe" informacije s weba koristeći više izvora te će ih pretvoriti u nešto što je lako za čitanje.

Ako korisnik želi naučiti svirati muzički instrument, Bard će mu pomoći da se lakše odluči. Ponudit će odgovore na pitanja da li je lakše naučiti svirati gitaru ili klavir, koliko vježbanja je potrebno i slično. Više stranica pružaju više odgovora, ali će ih Bard sažeti u nekoliko lako čitljivih pasusa.

Postavlja se pitanje koliko se može vjerovati Bardovim odgovorima. Primjer je pogrešna informacija o svemirskom teleskopu James Webb, koji zapravo nije napravio prvu fotografiju planete izvan Solarnog sistema. Brza pretraga Googlea otkriva članak iz 2008. godine u kojem se navodi da je zapravo teleskop Hubble napravio prvu fotografiju egzoplanete i objašnjava zašto neke od čak ranije tvrdnje o takvim fotografijama nisu široko prihvaćene.

Bard je razvijen na Googleovom LaMDA-u, što znači Language Mode for Dialog Applications, tačnije na "lakšoj" verziji LaMDA. Riječ je o manjoj verziji potpunog modela, što znači da zahtijeva manje kompjuterske snage za pružanje odgovora, a to je nešto što će biti važno kada Google pokuša povećati Bard do tačke u kojoj može odgovarati na pitanja miliona korisnika.

Što se tiče tačnosti, Googleov interni tim, a uskori i testeri, ponudit će feedback kako bi se osiguralo da odgovori Barda budu "sigurni i utemeljeni". Google će koristiti svoju AI tehnologiju u svim svojim proizvodima, ali će od marta pozivati individualne developere, kreatori i preduzeća da se pridruže i kreiraju nove stvari koristeći Generative Language API, koji će barem u početku pokretati LaMDA.

Drugim riječima, dogodit će se "eksplozija brbljive AI tehnologije", koja bi mogla promijeniti način pretraživanja interneta. Međutim, Pichai je obećao da će uskoro stići još najava vezanih za vještačku intelienciju.

Ako se neko pita da li ChatGPT tačno odgovara na pitanje o svemirskom teleskopu James Webb, odgovor je ne. ChatGPT je bio "obučen" starim podacima koji su postojali prije lansiranja pomenutog teleskopa, tako da govori samo o tome što bi teleskop mogao otkriti u budućem vremenu. To je dio razloga zbog čega Google ističe da Bard koristi svježe podatke, a time i pruža ažurirane odgovore.