Indija ima svoj pandan Twitteru, a aplikacija postaje sve popularnija
"Osjećaj je kao da ste se iznenada našli u finalu svjetskog prvenstva i svi gledaju u vas", kaže Mayank Bidawatka, suosnivačica kompanije Koo za CNN Business.
Koo, kojeg reklamira indijski premijer Narendra Modi i kojeg koristili nekoliko zvaničnika i ministarstava u njegovoj vladi, preuzet je 3,3 miliona puta ove godine.
To je obećavajući početak za kompaniju osnovanu prije manje od godinu, ali je manje od 4,2 miliona preuzimanja Twittera u Indiji u istom periodu.
Međutim, indijska društvena mreža, koja također sadrži logotip ptice poznat svakom korisniku Twittera, preuzeta je više puta od Twittera u februaru. U tom mjesecu indijska vlada je prozvala američku kompaniju što nije učinila dovoljno da blokira račune koji dijele ono što je nazvala "zapaljive i neutemeljene" hashtagove oko protesta tamošnjih poljoprivrednika.
U posljednjih nekoliko godina, Modijeva vlada pojačala je pritisak na globalne tehnološke kompanije. Nedavno su nametnuta stroga ograničenja Facebooku, Twitteru i YouTubeu, a navodno je zaposlenicima prijećeno zatvorom, manje od godinu nakon zabrane desetina kineskih aplikacija, uključujući TikTok i WeChat.
U tom kontekstu pojavile su se domaće alternative mnogim od tih aplikacija, a neke, poput Kooa, brzo dobivaju na snazi.
"Imamo talent, imamo resurse, neki od nas imaju iskustvo, dostupna su sredstva za ostvarenje ovakvih snova. A to su prilično veliki snovi", kaže Bidawatka.
Sa 750 miliona korisnika interneta u zemlji i stotinama miliona novih koji će se prvi put pojaviti na mreži, uz propise vlade, osnažili su indijske aplikacije da se pozicioniraju na tržištu.