Lagani rezervoari vodika bi mogli četverostruko povećati domet putničkih aviona
Riječ je o ekstremno laganom rezervoaru u poređenju s tradicionalnim koji bi mogao pomoći aviokompanijama da njihovi avioni prelete četiri puta veću udaljenost u odnosu na tradicionalne putničke avione.
Primjera radi, avion De Havilland Canada Dash-8 može primiti 50 do 56 putnika, a njegov domet iznosi oko 1.558 kilometara kada koristi tradicionalno gorivo. Ako bi isti avion dobio pogon na gorive ćelije i novi rezervoar, domet bi u tom slučaju iznosio 4.488 kilometara.
"To je razlika između leta aviona iz New Yorka do Chicaga s velikom emisijom karbona i leta iz New Yorka do San Francisca bez emisije karbona", saopćio je suosnivač HyPointa Sergej Šubenkov.
HyPoint je nedavno potpisao ugovor s kompanije GTL koja razvija ultralagane kriogene rezervoare napravljene od kompozita grafitnih vlakana i drugih materijala.
Ovi rezervoari donose ogromno smanjenje težine koje iznosi 75 posto u poređenju s "najsavremenijim kriorezervoarima, metalnim ili kompozitnim". GTL-ov rezervoar dug 2,4 metra i prečnika 1,2 metra težak je samo 12 kg, a u njega može stati više od 150 kg hidrogenskog goriva.
Ogromno smanjenje težine moglo bi omogućiti aviokompanijama da njihovi avioni lete četiri puta duže u odnosu na avione koji koriste tradicionalno gorivo, a istovremeno bi se smanjili operativni troškovi za oko 50 posto uz potpunu eliminaciju emisije ugljika.
Ipak, potrebno je još mnogo rada da bi se vodik usvojio u širokom obimu, uključujući testne letove i masivne infrastrukturne radove. No, sve ovo se uklapa u napore avionske industrije da smanji svoj karbonski otisak koji čini više od 2 posto svij emisija koje proizvede čovjek. Druge velike kompanije se također uključuju u ovu akciju uključujući Airbus koji je najavio da će do 2026. godine opremiti model Airbus A380 hidrogenskim pogonom.