Europa Clipper

NASA pokrenula izuzetno važnu misiju: Jedna od najvećih letjelica kreće na putovanje dugo 2,9 milijardi kilometara

V. K.
Foto: Reuters
U poslijepodnevnim satima NASA je lansirala svemirsku letjelicu koja bi u narednim periodu trebala tražiti tragove vanzemaljskog života na Jupiterovom mjesecu.

Letjelica pod nazivom "Europa Clipper" na kraju bi trebala stići do Jupiterovog mjeseca Evropa, a predviđa se kako će na ovu lokaciju sletjeti 2030. godine.

"Ona bi mogla promijeniti ono što znamo o životu u našem solarnom sistemu. Ispod površine Evrope mogao bi biti ogroman okean s dvostrukom količinom vode nego što je to na Zemlji", navodi se.

Brojni naučnici izrazili su oduševljenje lansiranjem ove letjelice te su rekli kako bi ona značajno mogla utjecati na sve.

"Ako otkrijemo život tako daleko od Sunca, to bi impliciralo odvojeno porijeklo života na Zemlji", rekao je mikrobiolog Mark Fox-Powell.

Letjelica Europa Clipper ujedno je i najveća letjelica koju je NASA napravila za određenu planetarnu misiju. Putovanje je dugo 2,9 milijardi kilometara, a kada stigne na lokaciju, letjelica će početi kružiti oko Jupitera u aprilu 2030 godine, a 2031. godine će početi vršiti 49 preleta oko Jupiterovog mjeseca.

"Iako Europa Clipper nije isključivo misija otkrivanja života, ona će nam reći da li je Evropa obećavajuće mjesto za traženje odgovora na osnovno pitanje o našem solarnom sistemu i šire - jesmo li sami?", saopćila je NASA.

Naučnici su ranije naveli kako sumnjaju da bi sastojci za život mogli postojati na mjesecu "Europa" kod Jupitera.

Prethodne misije pronašle su snažne dokaze o okeanu ispod debele ledene kore Europe.

"Europa je možda dom organskih jedinjenja koja su suštinski hemijski sastojci za život. Letjelica će pomoći naučnicima da potvrde da li postoje organske tvari, a također će im pomoći da potraže dokaze o izvorima energije ispod površine mjeseca", zaključili su iz NASA-e.