Ovih dana bliži smo stvaranju litij-ionske baterije koja će služiti za punjenje mobitela i druge elektronike, od električne četkice do električnih skutera. Za svoj uspjeh Yoshino je nagrađen Nobelovom nagradom u oblasti hemije.
Uprkos napretku, čak i najnaprednije litij-ionske baterije mogu pohraniti samo djelić struje slične težini benzina ili mlaznog goriva, a to ograničava ambicije za još manje i lakše uređaje i ambicioznije projekte kao što je avion s električnim pogonom.
"Baterije moraju napredovati, ima dosta zanimljivih pristupa, a SSD baterija je, mislim, obećavajuća", rekao je Yoshino.
SSD baterija može pohraniti 50 puta više energije od litij-ionske, tvrdi izvršni direktor kompanije Solid Power Douglas Campell. One su stabilnije, a u ovim baterijama je gel unutra, a elektrolit može sagorjeti. U 2016. godini Samsung je povukao 2,5 miliona uređaja Galaxy Note 7 nakon što su se zapalile zbog litij-ionske baterije. SSD baterije mijenjaju taj gel manje zapaljivim krutim polimerom ili keramikom.
Ali baterije koje je razvila Cambpellova firma još uvijek zahtijevaju litij u svojoj metalnoj formi i to je problem jer je to teški metal s kojim se treba raditi. Drugi problem je što se litij još ne pravi na industrijskom nivou pa bi njegovo prikupljanje u dovoljnim količinama moglo biti otežano.
Uprkos tim brigama, ostvaren je napredak SSD baterijama u istraživanju te razvoju tehnike masovne proizvodnje. Profesor Yoshino smatra kako je potrebno još 10 godina da SSD baterija bude konkurentna litij-ionskoj u cijeni.
Ali rad na ovim baterijama ne prestaje. Kalifornijska kompanija Sila Nanotechnlogies razvija litij-ionske baterije koje mogu potencijalno poboljšati gustoću energije za 40 posto. To čini zamjenom grafitnih anoda (dijela akumulatora u kojem je protok struje) sa silikonom.
Bolja gustoća baterije mogla bi napraviti razliku u načinu na koji živimo. Avioni ispuste 500 miliona tona CO2 u atmosferu svake godine. S boljim baterijama avioni bi mogli koristiti čistu energiju, a na putu smo te revolucije.
Kanadska kompanija Harbour Air u martu bi trebala postati prva električna avionska kompanija na svijetu.