Prikupili ih igrači
17

Niantic pretvorio podatke igre Pokemon Go u AI navigacijski sistem

Piše: D. B.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Kompanija Niantic je razvila robusnu infrastrukturu za mapiranje fizičkih prostora korištenjem igrača igre Pokemon Go kao "ljudskih kamera".

Niantic je unio revoluciju u svijet gaminga kada je u julu 2016. godine predstavio megapopularnu AR igru Pokemon Go. Do 2019. godine je igra instalirana na više od milijardu smartphonea širom svijeta te je zaokupila pažnju igrača svojim unikatnim spojem fizičkog istraživanja i virtuelnog lova. Oni su u stvarnom svijetu tražili i hvatali virtuelne pokemone te se borili s drugim igračima.

Jedna od ključnih strategija iza uspjeha igre je Nianticova sposobnost da potakne igrače da istražuju manje poznate dijelove njihovih naselja i gradova.

Strateškim postavljanjem PokeStopova i Gymova, kompanija je unapređivala gaming iskustvo te je prikupila mnogo geografskih podataka od kojih su mnogi detaljniji čak i od onoga što Google nudi putem svog Street Viewa.

Niantic je razvio robusnu infrastrukturu za mapiranje fizičkih prostora korištenjem svojih igrača kao "ljudskih kamera". U proteklih pet godina se kompanija fokusirala na svoj Visual Positioning System (VPS), koji koristi fotografije snimljene korisničkim smartphoneima za određivanje lokacija i orijentaciju.

Zahvaljujući doprinosu igrača, Niantic je kreirao 3D mapu interesantnih lokacija prikupljajući detaljne "skenove" više od 10 miliona različitih mjesta širom svijeta. Korisnici mogu dati doprinos sa oko milion novih skenova svake sedmice.

Tehnologija radi tako što analizira vizuelne obrasce svojstvene skeniranim lokacijama. Na primjer, lokalni model može prepoznati prednji ulaz samo ako korisnik stoji iza crkve. Međutim, korištenjem ogromne globalne baze podataka sličnih objekata, Niantic može pružiti korisniku šire razumijevanje njegovog okruženja, što eliminiše mogućnost zabune i pruža igračima potpunije i preciznije iskustvo.

Ono što izdvaja Niantic je korištenje njegovih naprednih neuralnih mreža. Kompanija tvrdi da je trenirala više od 50 miliona neuralnih mreža od kojih je svaka dizajnirana da predstavlja specifičan prostor ili perspektivu.

Ove mreže obrađuju hiljade fotografija, sastavljajući ih u detaljne digitalne rekreacije stvarnih lokacija. Te mreže sadrže više od 150 biliona prilagodljivih parametara, što im omogućava da prepoznaju i precizno interpretiraju prostore.

Potencijalne primjene ovog ogromnog skupa geografskih podataka sežu i dalje od igranja igara. Niantic predviđa korištenje svoje tehnologije za poboljšanje iskustava proširene stvarnosti (AR), razvoj autonomnih sistema i poboljšanje alata za navigaciju.

Njihove prethodne inicijative su koristile podatke koje su prikupili igrači kako bi se analizirali obrasci pješačkog saobraćaja te za određivanje optimalnih ruta za hodanje, čime su postavljeni temelji za buduće inovacije.

Pored toga, Niantic je nedavno proširio svoje horizonte partnerstvom s drugim tehnološkim firmama. Primjera radi, sarađivao je s Microsoftom za poboljšanje AR mogućnosti putem cloud platforme Azure, demonstrirajući rastući utjecaj AR tehnologije u brojnim sektorima uključujući maloprodaju i obrazovanje.

Kako se Niantic razvija, ambicija kompanije je da stvori sveobuhvatan model koji razumije svaku lokaciju, od poznatih ulica do nepoznatih uglova, a to bi moglo dovesti do revolucionarnog napretka u načinu na koji komuniciramo sa stvarnim svijetom putem digitalnih igara i aplikacija.

Kako tehnološki napredak u AR-u napreduje, Niantic ostaje na čelu s potencijalom da preoblikuje način na koji se korisnici kreću fizičkim prostorima i sudjeluju u impresivnim iskustvima.

Niantic će ostati važan igrač u AR svijetu u narednim godinama te će redefinisati način na koji percipiramo i komuniciramo s našim okruženjem.