Prema podacima Canalysa
55

Prodaja tablet kompjutera i dalje opada, ali Apple još uvijek vodi

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Prodaja tablet kompjutera pala je za 10 posto u 2023. godini u odnosu na 2022., pokazali su Canalysovi podaci.

U protekloj godini je prodano ukupno 135,3 miliona tablet kompjutera, a kao što je i očekivano, Apple je i dalje lider s udjelom na tržištu od 40 posto zahvaljujući 54 miliona prodanih uređaja.

Appleov udio na tržištu otprilike je ostao isti, jer je 2022. godine iznosio 40,4 posto, a slična je priča i sa Samsungom na drugom mjestu. Južnokorejski gigant je prošle godine prodao 25,6 miliona uređaja, što iznosi 19 posto tržišta, a 2022. godine je imao 19,3 posto udjela.

Na trećem mjestu se nalazi Lenovo, kompanija je prodala 9,3 miliona uređaja i zauzela 6,9 posto tržišta, što je pad u odnosu na 7,7 posto iz 2022. godine. Slijedi Huawei s 8,3 miliona isporučenih uređaja i udjelom od 6,1 posto, a u top 5 je i Amazon, koji je prodao 7,7 miliona uređaja i ima udio od 5,8 posto.

Upravo je Amazon doživio najveći pad jer je 2022. godine držao 9,1 posto tržišta. Jedini brend koji je zabilježio rast u top 5 jeste Huawei. Udio na tržištu je povećan sa 4,2 posto na pomenutih 8,3 posto.

Canalys navodi da Kina i Indija predvode u prodaji te su pomogle u suzbijanju "preovladavajuće stagnacije" u drugim dijelovima svijeta.

Ipak, analitičari očekuju oporavak tržišta tablet kompjutera ove godine, koji će biti potaknut "zdravijim količinama zaliha", kao i "vladinom i komercijalnom implementacijom".

Ove godine će fokus na sklopivim tablet kompjuterima biti veći, iako prodaja neće biti velika zbog njihove premium cijene.