Projekt Amira Mujezina: "E-pacijent" bi okončao dugotrajna čekanja pacijenta u domovima zdravlja
Projekt je osmislio kako pacijenti ne bi čekali u čekaoni satima, te kako se ne bi u sezoni gripe "miješali" zdravi i bolesni pacijenti. Prema riječima Mujezina, ovo bi olakšalo i medicinskim sestrama koje se javljaju na telefon.
Aplikacija bi se mogla koristiti putem fiksnog i mobilnog telefona, a bila bi dostupna za korištenje i svim invalidnim osobama. Pacijenti bi se identifikovali unošenjem jedinstvenog matičnog broja ili nekim sličnim rješenjem.
"E-Pacijent je rješenje koje se sastoji od više tehnologija gdje različite kategorije korisnika mogu koristiti različite komponente sistema. Moguće je dodavati i nova rješenja kada se za to ukaže potreba i kada se pojavi opravdanost. Tako naprimjer telefonsko najavljivanje putem govorne mašine mogu koristiti svi pacijenti bez obzira na eventualne nedostatke kao što su postojanost nekog hendikepa, nedovoljna informatička pismenost, ne posjedovanje modernih aparata i sl. Pacijent telefonskim pozivom na određeni broj telefona dobije odgovor od 'govorne mašine' koja vrlo čistim glasom pacijentu daje jasne upute,te ga navodi kako bi na što jednostavniji način došao do termina koji pacijentu odgovara i kako bi pacijent predložio termin za posjetu ordinirajućem ljekaru", kazao je Mujezin.
Ljekar bi na svom računaru imao aplikaciju u koju bio unio termine. Kada pacijent izabere neki termin, ljekaru bi došla obavijest i on bi mogao klikom na miš potvrditi predloženi termin, čime ga ujedno i rezerviše.
"Na ovaj način pacijent je obavio zakazivanje termina bez oduzimanja previše vremena medicinskoj sestri na kartoteci koja to vrijeme može iskoristiti za druge aktivnosti. Dnevni raspored je moguće iskoristiti za prikaz pacijentima u čekaonici putem monitora, a moguće je vršiti i automatsku glasovnu najavu pacijenata putem zvučnika u čekaonici", rekao je Mujezin.
Za informatički pismeniju i mlađu populaciju umjesto govorne mašine proces zakazivanja termina je moguće izvršiti i putem smartphona. Na aplikaciji napravljenoj za ovu svrhu pacijent na ekranu svog telefona dobija prikaz svih termina za određeni dan kod svog ljekara. Klikom rezerviše termin, a ljekar na isti način dobija obavijest kao i kod rezervacije termina fiksnim telefonom. Ukoliko ljekar odbije rezervaciju termina, pacijent bude obaviješten.
U aplikaciju bi bili uneseni podaci o pacijentima, doktorima, ambulantama itd, te bi se putem govorne mašine predstavljali pacijentima ili putem andorid aplikacije. Mujezin je istakao kako se aplikacija može primijeniti i na druge oblasti poput općinskih službi i u MUP-ovima u odjelima za izdavanje pasoša i vozačkih dozvola.
"Sistem za zakazivanje termina korištenjem elektronskih tehnologija je vrlo centralizovano rješenje te se na taj način putem jednog sistema može opslužiti cijeli kanton, pa i država. Ako se radi o telefonskom sistemu onda se za svaku službu dodjeljuje jedan telefonski broj koji građani mogu pozivati kao što su brojevi za vatrogasnu službu, hitnu pomoć itd. Pacijenti iz različitih područja mogu pozivati jedinstveni, a sistem će se pobrinuti da pacijentu na osnovu njegovog matičnog broja pronađe pripadajuću ambulantu, pripadajućeg ljekar i da mu ponudi termine koje njegov ljekar ima na raspolaganju. U slučaju vrlo intenzivnog korištenja sistema kada bi se pojavljivala zauzeća linija,moguće je izvršiti razdvajanje po organizacijskim jedinicama, kantonima, općinama, domovima zdravlja i slično", kazao je Mujezin.