Birkeland je plovio 14 kilometara iz Porsgrunna u luku Brevik, saopćila je kompanija Yara. Iako je putovanje bilo kratko, kompanija Yara kao proizvođač gnojiva godišnje obavil 40.000 vožnji kamionom u sklopu transporta svojih proizvoda do luke Brevik za izvoz. Teretni brod će zamijeniti kamione od naredne godine, čime će se smanjiti karbonska emisija za 1.000 tona.
Rad na brodu dugom 80 metara je počeo 2017. godine, dizajniran je da prevozi do 103 kontejnera, a napaja ga baterija od 7 MWh. Maksimalna brzina iznosi 15 čvorova, a tehnologija je proizvod kompanije Enova koja promoviše upotrebu obnovljive energije.
Senzori broda mogu detektovati objekte poput kajaka, a integracije za autonomne operacije je osigurala kompanija Kongsberg.
U budućnosti će brod moći samostalno vršiti utovar i istovar tereta, mijenjati bateriju i navigirati bez učešća čovjeka.
Od naredne godine će brod obavljati dva putovanja sedmično s posadom. Samoploveća tehnologija će biti testirana dvije godine, a nakon toga će brod dobiti certifikat te će most za posadu biti uklonjen.
Kompanija Yara je jedan od najvećih emitera karbona u Norveškoj, a u planovima ima proizvodnju "zelenog amonijaka". Ovo proizvođaču gnojiva treba mnogo amonijaka čija proizvodnja čini nešto više od 1 posto globalne emisije stakleničkih prlinova.
Yara želi koristiti svoj "zeleni amonijak" i kao gorivo za brodove.