Robot dizajniran da položi prijemni ispit na najprestižnijem univerzitetu u Tokiju
Robot je bio bolji od 80 posto studenata koji su polagali ispit, koji se sastojao od sedam dijelova, uključujući matematiku, engleski, nauku i pisanje eseja od 600 karaktera.
No, Arai je to shvatila kao znak upozorenja i rekla je kako su sva predviđanja o tome da će roboti u budućnosti obavljati sve poslove u proizvodnji, a kasnije možda i neke sofisticiranije, njoj samo podsjetnik na velike nedostatke u obrazovanju.
Umjesto da uče s razumijevanjem značenja, Arai smatra da se djeca ponašaju više kao robot Todai.
"Oni unose činjenice, a potom ih vraćaju, bez da ih razumijevaju. Problem je što će Todai i bilo koji drugi oblik umjetne inteligencije nadmašiti ljudsku memoriju i spoznaju, a ljudski mozak se nikad neće moći takmičiti sa sposobnošću računara da provjerava činjenice", rekla je Arai.
Ljudi se odlikuju prepoznavanjem uzoraka, kreativnim projektima i rješavanjem problema. Mi možemo čitati i razumijevati, a računari ne, bar ne još.
I Todai ponekad pravi greške. S 15 milijardi rečenica u svom repertoaru Araiev robot nije uspio shvatiti pitanje višestrukog izbora, a čiji odgovor bi bio očigledan čak i maloj djeci. Ali kako je Arai pokazala u svojim testovima, u kojima jedna trećina učenika srednjih škola nije mogla odgovoriti na jednostavno pitanje o razumijevanjanju pročitanog, laka pitanja mogu prevariti i ljudske umove.
"Zbog toga, moramo razmišljati o novom obliku obrazovanja, onom gdje bi se učenici učili ne samo da pohranjuju činjenice, već i da kritički razmišljaju o njima. Kako ćemo mi ljudi koegzistirati s umjetnom inteligencijom - stvar je o kojoj moramo dobro razmisliti", rekla je Arai.