Sarajevski učenici riješili problem trajanja kratkog svjetla na gradskim semaforima
"Pošto većina nas voli fiziku slobodno vrijeme u školi nakon završenih časova provodimo u STEM učionici. Ona za nas učenike predstavlja laboratoriju i mjesto gdje se osjećamo kao naučnici, jer nam je data prilika da radimo puno više na projektima. Opremljenost STEM učionice je omogućila da napravimo maketu semafora i uz to program za upravljanje semaforima. Ali, prvo smo željeli detaljno sagledati situaciju na ulicama. Profesor Maličević napravo je tim koji će realizirati projekt. U tim su odabrani Elvir Vlaovljak, Nedim Numanović, Ervin Golubović i Zerina Osmić. Pomenuta ekipa je na terenu sagledala situaciju na ulicama", ispričali su navedeni učenici za Klix.ba.

Na početku ističu da ih je zanimalo mišljenje Fahrudina Ćatovića, sugrađanina kojem su za kretanje potrebna invalidska kolica.
Nasumično su izabrali tri raskrsnice u gradu Sarajevu koje su u tri različite općine. To su semafori na pješačkim prijelazima ulica: Zmaja od Bosne - općina Novo Sarajevo, Maršala Tita - općina Centar i Ante Babića - općina Novi Grad.

Pratili su ponašanje pješaka i utvrdili da ih svake minute pet pređe ulicu za vrijeme trajanja crvenog svjetla. Dakle, čine saobraćajne prekršaje kako bi stigli preći ulicu, ugrožavajući sebe i druge učesnike u saobraćaju.

"Izmjerili smo dužine sva tri pješačka prelaza, trajanje zelenog svjetla za pješake i trajanje crvenog svjetla za automobile. Istražili smo koja je prosječna brzina normalnog hodanja i trčanja stanovništva u zavisnosti od uzrasta. Sa svim prikupljenim podacima smo se vratili u naš STEM kabinet i prionuli na posao. Jednostavnim proračunom smo došli do zaključka da pješak ne može normalnim hodom preći nijednu od tri ulice na vrijeme", istaknuli su učenici.

Također, napravili su model pješačkog prijelaza sa semaforima i pokazali da je problem moguće riješiti.

"Naš rad vam u cjelini prezentujemo kratkim videom dokumentarnog karaktera. Uz malo truda se može osigurati siguran prelazak građana na semaforima. Mi smo pokazali da se problem treba i može riješiti", kazali su nam učenici.