"Sve što je potrebno je da imate računar koji može podržati Microsoft Flight Simulator 2004 ili X", objašnjava zu razgovoru za Klix.ba Tvrtković, inače učenik Srednje škole metalskih zanimanja, na smjeru tehničar za otpremanje aviona. Online simulator letenja, za čiju bh. verziju je zaslužan, dio je mreže VATSIM, a pokreće ga PHPVMS, CMS za virtuelne aviokompanije.
"Znači, radi se o tome da letite na svom računaru i da imate avion nekih 95 procenata sličan onom u stvarnosti. Jedino što nije simulirano kao u stvarnosti su osigurači, ako šta pregori", kaže nam kroz smijeh Muharem i dodaje da na ovom simulatoru letenja nemate cilj kao u klasičnim igricama, već je vaš posao da letite i kompanija čiji ste pilot na svom sajtu prati vaš let koristeći program kACARS.
Simulator je u prvom licu, vaša virtuelna ruka je vaš miš i njom pomjerate kontrole, mijenjate frekvenciju, spuštate točkove, uključujete rasvjetu... Imate i kokpit, te, zavisno od tipa aviona, možete "šetati" po letjelici.
"Aerodromi na koje slijećete već postoje, ali, naravno, morate skinuti nekoliko dodataka da bi izgledali realno. Naprimjer, Sarajevski aerodrom bez dodataka izgleda kao kućica sa rulnicama (cestama koje koriste avioni da dođu do piste). Sa dodacima koje je napravila naša virtuelna kontrola letenja vaccbih.info izgledaju autentično, tj. fotorealistično. Avione 'farbamo' u boje koje u stvarnosti koristi BH Airlines", priča dalje naš sagovornik i dodaje da u svojoj floti uz dva ATR-a 72, koje u stvarnosti koristi BH Airlines, imaju i sve druge letjelice koje je od svog osnivanja koristila nekadašnja Air Bosna.
Iako su u odnosu na virtuelni Turkish Airlines, Delta ili British Airlines još uvijek mali, za razliku od njih mogu se pohvaliti saradnjom sa marketingom naše nacionalne aviokompanije, koja im je dozvolila korištenje logotipa i brenda u nekomercijalne svrhe.
Osim zabave, druženja i širenja mreže poznanstava ljubitelja avijacije, ovaj projekt ima za cilj i promovisanje bh. aviokompanije, za koju Tvrtković smatra da bi se trebala više reklamirati.
"Na Sarajevskom aerodromu, naprimjer, nemate nijednu reklamu BH Airlinesa. Imate na ćošku pult za prodaju karata i to je to. Sve ostalo su reklame Turkisha, Pegasusa...", primjećuje Muharem.
"Vrijeme leta je realno, kao i ono koje se potroši na procedure na zemlji. Piloti svoju karijeru postepeno grade, a svi parametri letova pažljivo se prate na našem sajtu. Naravno, piloti zarađuju i virtuelni novac. Imamo svoj 'budžet', odakle se dobija novac za finansiranje troškova letova, gorivo i ostalo", objašnjava mladić čiji je san završiti Saobraćajni fakultet, smjer Avijacija, i postati profesionalni pilot. Velika mu je želja voziti se pravim avionom na komercijalnom letu, što dosad nije imao priliku.