Testirana u Kaliforniji
71

Wabtec predstavio prvu baterijsku električnu lokomotivu

D. B.
Proizvođač lokomotiva Wabtec je u saradnji s Univerzitetom Carnegie Mellon predstavio prvu baterijsku električnu lokomotivu na svijetu.

Kompanija iz Pittsburga u Pennsylvaniji tvrdi da je nova lokomotiva "dramatično snažnija" u odnosu na Teslin električni automobil te da može pomoći u značajnom smanjenju emisije karbona u već relativno "zelenom" sektoru željezničkog transporta.

Baterijski električni pogon se može upariti s tradicionalnim dizelskim motorom kako bi se smanjila potrošnja goriva za više od 11 posto, što dovodi do smanjenja emisije karbona za 11 posto. To odgovara manjoj potrošnji od gotovo 24.000 litara goriva te 70 tona manje emisije karbona.

Lokomotiva nazvana FLXdrive je uspješno obavila testove u Kaliforniji ranije ove godine te je prešla put dug 20.920 km između Barstowa i Stocktona u periodu od tri mjeseca. Lokomotiva teška 194.044 kg koristi 18.000 litij-jonskih baterijskih ćeliha kako bi razvila do 4.400 KS. Energetski kapacitet iznosi 2,4 mWh, a baterija se može puniti i regenerativnim kočenjem.

FLXdrive koristi sistem tempomata sa AI sistemom pod nazivom Trip Optimizer za optimizaciju energetske efikasnosti. Wabtec već razvija drugu generaciju baterijske električne lokomotive energetskog kapaciteta od 7 mWh, koja će smanjiti potrošnju goriva i emisiju karbona za do 30 posto. Ta lokomotiva će imati snagu jednaku 100 Teslinih automobila.

Australska kompanija Roy Hill je kupila prve Wabtecove komercijalno dostupne FLXdrive vozove, a verziju druge generacije će dobiti 2023. godine. Ova kompanija se bavi rudarstvom.