Verstappen i Hamilton su briljirali, ali je nesposobni direktor Masi bio glavna "zvijezda" Formule 1
U odlučujući okršaj Verstappen i Hamilton su ušli bodovno poravnati, te je računica bila jasna - onaj ko bude bolje plasiran će postati prvak.
A na odluku o prvaku je na kraju direktno utjecao Michael Masi, direktor utrka Formule 1.
Sve je bilo više-manje uredu do desete utrke sezone u Silverstoneu 18. jula kada je već u prvom krugu Hamilton svojim Mercedesom udario u Verstappenov Red Bull već u prvom krugu.
Verstappen je morao odustati, a Hamilton je zbog tog incidenta dobio samo deset sekundi kazne. Na kraju je Britanac i slavio na domaćoj stazi i smanjio Verstappenovu prednost na samo osam bodova.
To je bio prijelomni trenutak nakon kojeg se Masi totalno pogubio, te je srljao iz greške u grešku jer je bio svjestan da je pomogao Hamiltonu u tom trenutku.
Dvije utrke kasnije Masi je na Velikoj nagradi Belgije 29. augusta pomogao Verstappenu poklonivši mu izuzetno važnu pobjedu.
Verstappen je u kvalifikacijama bio najbrži i trebao je startati s prve pozicije. No, zbog velike kiše na stazi Spa-Francorchamps utrka se nije mogla voziti, ali je Masi odlučio da bolidi startaju i odvoze tri kruga iza bezbjednosnog vozila kako bi utrka bila "regularna", a prema pravilima prva desetorica su dobila polovinu predviđenih bodova pošto nije odvezeno 75 odsto utrke.
Verstappen je tako dobio 12,5 poena, no mnogo važnije je to što mu je upisana pobjeda zbog koje je opuštenije ušao u posljednju utrku sezone.
Naime, s obzirom da su imali isti broj bodova, u slučaju da obojica nisu završila utrku u Abu Dhabiju, Verstappen bi postao prvak jer bi imao jednu pobjedu više (9-8) u odnosu na Hamiltona. Upravo tu spornu pobjedu u Belgiji.
Uslijedile su potom brojne sporne odluke, Masi je često "žmirio" na incidente i potencijalne incidente na stazi, a čitava situacija je izmakla kontroli na pretposljednjoj utrci u Saudijskoj Arabiji.
Utrka je dva puta prekidana zbog incidenata na stazi, a prije drugog nastavka sa starta Masi se javio šefovima ekipa Mercedesa i Red Bulla i ponudio da Lewis Hamilton krene s druge, a Max Verstappen s treće startne pozicije.
"Nudim vam da krenete s pozicije iza Hamiltona ili da sudijama prepustim da odrede kaznu", poručio je Masi šefu Red Bulla.
Nakon tumačenja, odnosno krojenja novih pravila u hodu i van zdravog razuma, nije se ni moglo očekivati od Masija da drži sve pod kontrolom u posljednjoj utrci.
Jedina ispravna stvar koju je uradio desila se prije utrke u Abu Dhabiju kada je upozorio oba vozača da će oduzeti bodove u slučaju namjernog izbacivanja onog drugog iz utrke.
No, već na samom početku posljednje utrke je Masi doživio pomračenje uma. Verstappen je bio u duelu s Hamiltonom i "zatvorio mu vrata", a Hamilton je bez problema prošao pored šikane i ostao na prvom mjestu.
Umjesto prepuštanja pozicije, vremenske kazne ili bilo čega, nije se desilo apsolutno ništa. Masi i sudije su procijenili da je sve bilo OK i da nema potrebe ni istraživati incident.
Nakon toga Hamilton je rutinski vodio sve do samog finiša. Pet krugova prije kraja Nicholas Latifi se zabio u zid, a Masi je ponovo bio nedosljedan.
Poslao je sigurnosno vozilo na stazu iako je utrku prije u takvim situacijama pokazivao crvenu zastavu, odnosno privremeno prekidao utrku nakon koje su vozači sa startnih pozicija kretali u nastavak utrke.
A onda se u periodu vožnje iza sigurnosnog vozila Masi sjetio da mu ide od ruke tumačenje pravila kako on hoće, te je napravio neviđenu zbrku.
Šefovi Mercedesa i Red Bulla Toto Wolff i Christian Horner su konstantno vršili pritisak na njega. Jedan je želio da se utrka završi pod sigurnosnim vozilom kako bi Hamilton postao prvak, a drugi da se utrka nastavi kako bi Verstappen iskoristio bolje gume i postao prvak.
Masi je najprije odlučio napraviti kompromisno rješenje - da se utrka nastavi, ali da se pet bolida koji su na stazi bili između Lewisa i Maxa a koji su zaostajali za čitav krug ne sklone odmah.
Nekoliko desetina sekundi napravio je još goru odluku - naredio je da se tih pet bolida sklone, ali ne i ostali koji su zaostajali za čitav krug. U prevodu - očistio je prostor između Hamiltona i Verstappena, no između Verstappena i trećeplasiranog Sainza su bili bolidi koji su zaostajali za čitav krug. Dakle, dozvolio je priliku Verstappenu da se bori sa Hamiltonom u posljednjem krugu, ali ne i Sainzu sa Verstappenom, kao ni vozačima iza Sainza da se bore sa njim.
Da stvar bude još gora iako je u tom trenutku to bilo nemoguće pomisliti, Verstappen je u jednom trenutku pretekao Hamiltona iza sigurnosnog vozila što je po pravilima strogo kažnjivo.
Na kraju je Verstappen iskoristio bolje gume i slavio te osvojio titulu. Mercedes se žalio, Međunarodna automobilistička federacija je priznala da oba sporna detalja iz finiša i jesu sporna i da je njemački tim u suštini u pravu, ali da neće oduzeti Verstappenu titulu.
Masi je pokazao da je nedorastao ovom poslu. Tačnije, svi ljubitelji Formule 1, nevezano da li navijaju za Hamiltona, Verstappena ili nekog trećeg, su se uvjerili tokom sezone u njegovu nesposobnost i nadaju se da ga više neće gledati na tako odgovornoj poziciji.
No, iz pozicije Liberty Medije, kompanije u čijem je vlasništvu Formula 1, Michael Masi je uradio vrhunski posao jer je njima gledanost na prvom mjestu. Jedan krug za trofej prvaka, dva najbolja vozača u dva najbolja bolida i jedan direktor koji je to sve izrežirao. Ne može bolje, zar ne?