Francuski letači
9

"Ljudi-ptice“ novim letom u odijelu s krilima pomakli granice mogućeg

D. B.
Fred Fugen i Vince Reffet poznati su pod imenom Soul Flyers i često pomiču granice mogućeg u onom čime se bave, a ovih dana su to učinili ponovo. Par je u odijelu s krilima preletio ravnu površinu brzinom od 270 km/h i pomoću postignute brzine i odbljeska krila vinuo se 80 metara u zrak, prije nego što su aktivirali padobrane i sigurno sletjeli na zemlju.

Tokom vježbe izveli su 50 skokova na skijalištu La Clusaz, prvo na skijaškoj stazi sa 15-metarskim stupovima kao oznakama, a zatim na obližnjem golf terenu skočivši iz helikoptera nakon što su usavršili kut leta.

Potom su to htjeli ponoviti na obali, ovog puta pored svjetionika Coubre u francuskoj La Tremladi, iskačući iz helikoptera jedan pored drugoga prije nego što su se vinuli u zrak zahvaljujući inovacijama u odijelima za letenje.

Da bi to bilo moguće, morali su pravilno usmjeriti putanju leta veoma blizu zemlje i spakirati padobran na način da se otvori dovoljno brzo kako bi osigurali da idu dovoljno visoko kako bi završili sa sigurnim slijetanjem.

Skočili su iz helikoptera s visine od 1000 metara nadmorske visine i 1.8 kilometara od svjetionika, a ključni potez, flare ili odbljesak krila, morali su napraviti u trenutku kada budu u liniji sa svjetionikom na 40 metara.

Kao što je par izjavio, pri ovoj brzini, vrijeme i kut moraju biti savršeni jer je granica pogreške izuzetno mala i radi se o stotinkama sekunde.

Međutim, od početka nije išlo glatko. Njihov prvi pokušaj trajao je tri dana, ali vjetar je bio prejak pa su se vratili na još četiri dana snimanja. Sveukupno su napravili 12 skokova pored svjetionika, sve to snimljeno bespilotnom letjelicom, trojicom kamermana i GoPro kamerom na glavi, te još jednim snimateljem na nebu.

Par je priznao da izazov nije prošao bez rizika.

"Shvatili smo da možemo ići dovoljno visoko i padobran se može otvoriti dovoljno brzo da bismo to mogli učiniti bliže zemlji. Nemamo drugog izbora nego da se popnemo kako bismo sigurno mogli otvoriti padobran. Ako ne napravite flare, imate previše horizontalne brzine i otvaranje nije dobro. Može vam slomiti leđa. Trenutak kada morate uraditi flare treba dobro predvidjeti, jer ako pričekate da prođete stub, zbog inercije ćete udariti u tlo. To je vrlo važna stvar koju smo morali otkriti“, rekli su francuski letači.

Reffet je priznao da je to bio i fizički i tehnički izazov, ali i mentalni poduhvat. „To je mentalna bitka između onoga što želite raditi i onoga što vaš mozak ne može učiniti“, rekao je.

Soul Flyers su možda globalno najpoznatiji po letu "Vrata do neba“, kada je ovaj par sigurno sletio u avion u pokretu. Tvrde da je ovaj najnoviji projekt bio jednako ambiciozan.