Adnan Podžo: Motornim sankama nije mjesto na javnim skijalištima, nisu za 'zezanje'
"To je motorno vozilo, kao i svako drugo. čak i snažnije od nekih skutera i motora. Ima modela koji imaju i po 150 KS, tako da motorne sanke nisu za 'zezanje'. Nažalost, kod nas zakonska regulativa nije propisala ko može upravljati motornim sankama, ali ako povučemo paralelu s motorima, onda to ne bi trebale biti osobe ispod 18 godina. Također, nema zvanične obuke za dobijanje dozvole za vožnju motornih sanki. Obuka je potrebna i mi u našoj stanici imamo ljude koji već dugi niz godina voze sanke i veoma su iskusni. Oni obučavaju naše mlade kolege koji dolaze u stanicu, kako ostalim vještinama spašavanja, tako i vožnji motornih sanki", izjavio je Podžo.
Zakonski je zabranjena vožnja motornih sanki po javnim skijalištima, a današnja nesreća se dogodila upravo na jednoj od takvih površina.
"U Kantonu Sarajevu se počeo primijenjivati Zakon o javnom skijalištu koji jasno precizira da se vožnja motornih sanki ne može upražnjavati na skijalištu. Današnja tragična nesreća se dogodila na skijalištu jer su sanke udarile u betonsku kućicu starog ski lifta. To je skijalište, uređeni dio planine, gdje ne se ne bi trebale voziti motorne sanke. Osobe koje nisu obučene i nemaju iskustva u vožnji barem skutera i motora ne bi trebale voziti ni sanke", rekao je načelnik stenice Gorske službe spašavanja.
Nesreća i povreda povezanih sa vožnjom motornih sanki je bilo i u prošlosti.
"Ranije je bilo situacija u kojim su vozači motornih sanki udarali u skijaše krećući se po uređenom skijalištu i to je bio jedan od razloga zbog kojih je u zakon uvršteno da se sanke ne mogu voziti na takvim površinama. Kretanje je dozvoljeno samo sankama u vlasništvu GSS-a i Ski centra ZOI'84, koje su jasno obilježene svjetlosnom i zvučnom signalizacijom. Ranije su vozači motornih sanki udarali u skijaše, a neki vozači su se prevrtali i na stazama predviđenim za vožnju motornih sanki. Bilo je i povreda", kazao je Podžo.
Na našim planinama nema mnogo motornih sanki, ponajviše zbog njihove cijene i troškova održavanja.
"Kada je Bjelašnica u pitanju, moguće je iznajmiti motorne sanke. One nisu pristupačne širokim masama jer koštaju oko 30.000 KM. Potrošnja je velika, dijelovi su skupi, a priprema sanki za sezonu košta oko 800 KM", završio je Podžo.