Aerodrom u Tuzli kao žrtva političkih prepucavanja zamalo ostao bez goriva
Naime, ugovor o nabavci novih količina goriva za snabdijevanje dolazećih i odlazećih aviona trebao je isteći ovih dana, a tenderska procedura za izbor najpovoljnijeg ponuđača, otvorena u septembru 2020. godine, nije bila okončana. Nju je, između ostalog, zakomplikovala kriza kantonalne vlasti, odnosno smjena stare i izbor nove vlade.
Politička prepucavanja za posljedicu su imala ugrožavanje nesmetanog funkcionisanja Međunarodnog aerodroma u Tuzli, a iz menadžmenta su za novonastalu situaciju okrivili bivšeg kantonalnog ministra trgovine, turizma i saobraćaja, istaknuvši da je on usporio cjelokupan proces.
Kako je za Klix.ba kazao direktor tuzlanskog aerodroma Esed Mujačić, problem je dodatno usložnila i promjena modela nabavke. Naime, aerodrom je ranije samostalno nabavljao i prodavao gorivo, a to je sada odlučio prepustiti privatnim naftnim kompanijama kojima u zakup daje i skladište.
"Mi smo u skladištu uvijek imali određene količine goriva, a dosad smo vršili njegov uvoz i prodaju aviokompanijama. Međutim, zbog određenih problema i činjenice da je naša primarna djelatnost otpremanje aviona, putnika i prtljaga, na kraju smo odlučili promijeniti model kroz koji smo održali dobit koju smo imali i dok smo mi obavljali taj posao", kazao nam je Mujačić.
Nova vlast, iako je oklijevala da riješi ovaj problem, na kraju je popustila te je, kako saznaje Klix.ba, minut do 12 ekspresno potpisala saglasnost za izbor najpovoljnijeg ponuđača koji će uzeti u zakup skladište avionskog goriva te samim tim osigurati i neophodne količine ovog energenta.
"Cjelokupna procedura se odužila zbog usaglašavanja ugovora o izdavanju prostora u zakup za skladištenje goriva, a u sve su se uključili resorno ministarstvo, Vlada TK i Nadzorni odbor aerodroma. Napokon smo prevazišli sve probleme, a na sjednici Nadzornog odbora smo dobili saglasnost i sada možemo potpisati ugovor s najpovoljnijim ponuđačem. Ovim smo riješili i eventualni problem vezan za snabdijevanje gorivom, koji je stvoren", dodao je Mujačić.
Kako saznaje Klix.ba, za najpovoljnijeg ponuđača izabrana je kompanija Hifa-Oil, koja će u narednim godinama avionskim gorivom snabdijevati sve avione koji slete na Međunarodni aerodrom u Tuzli.
"Hifa-Oil je jedna od kompanija koja je dostavila svoju ponudu i s ekonomskog aspekta je bila najpovoljnija. Sve sitnice koje su bile vezane za konačni tekst ugovora su usaglašene i najvažnije je da smo uspjeli dobiti sve saglasnosti, kako bismo cjelokupan postupak okončali potpisivanjem ugovora s kompanijom", dodao je Mujačić.
Inače, na Međunarodnom aerodromu u Tuzli prije dvije godine je izgrađeno carinsko skladište za avionsko gorivo, a godinu ranije ova zračna luka dobila je licencu za obavljanje djelatnosti snabdijevanja gorivom aviokompanija i aviona energentom Jet A1.
Kada je riječ o postupcima javnih nabavki, one su u našoj zemlji općenito ocijenjene izuzetno kompleksnim, a često obiluju nepravilnostima, zloupotrebama i sumnjivim narudžbama.
Nabavke goriva na tuzlanskom aerodromu dosad su u nekoliko navrata bile sfera interesovanja federalnih revizora, a konkretno su utvrdili propuste tokom javnih nabavki tog energenta.
Zamjerke federalnih revizora najviše su se odnosile na neprimjereno dug postupak javne nabavke, pogreške u odabiru ponuđača koji ponude najvišu cijenu, čime se ugrožava pravična i aktivna konkurencija, efikasnost provođenja postupka i utroška javnih sredstava.
Direktor tuzlanskog aerodroma smatra da je postojeći zakon o javnim nabavkama potrebno promijeniti, upravo zbog manjkavosti kojima obiluje, a čije su negativne efekte osjetili i u procedurama koje su sami provodili. Intencije za njegovu izmjenu postoje već nekoliko godina, međutim, dalje od riječi se nije pomjerilo.