BiH
27

Avdo Vatrić: GRAS nije moguće privatizirati, ali se mogu naći strateški partneri

Piše: A. B.
Direktor KJKP GRAS Avdo Vatrić (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Direktor KJKP GRAS Avdo Vatrić (Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba)
Građani Kantona Sarajevo nisu zadovoljni javnim gradskim prijevozom što se posebno odnosi na minibuski saobraćaj, a direktor Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća (KJKP) GRAS Avdo Vatrić u razgovoru za Klix.ba ističe da se preduzeće već nekoliko godina nalazi u finansijskoj dubiozi.

Za ovakvo stanje u GRAS-u direktor navodi dva razloga - subvencioniranje karata što čini 65 posto korisnika preduzeća i loši medijski natpisi koji narušavaju ugled.

"Od subvencioniranih karata naplaćujemo samo dio sredstava, jer ne važi za sve korisnike cijena mjesečnih karata 53 KM. Izvještaji eksterne revizije pokazuju da samo na kategoriji penzionera godišnje gubimo 21 milion maraka. Potrebno je izjednačiti cijene karate između svih kategorija, jer je nama isti putnik đak i penzioner. Vlada mora izvršiti djelimično ili potpuno izjednačavanje cijena svih korisnika i onda se možemo nadati nekom napretku, a treba naglasiti i da se većina putnika odlučuje za alternativne vidove prijevoza kada pročitaju loše medijske natpise o GRAS-u“, ističe Vatrić.

Nizak budžet i velika dugovanja

Velika dugovanja prema inspekcijskim organima u Federaciji Bosne i Hercegocine dovela su KJKP GRAS u finansijski kolaps, a prema riječima direktora Vatrića ovo je firma koja ima najmanji budžet u KS.

"Mi imamo najmanji budžet od svih javnih preduzeća u KS koji iznosi 19 miliona, a od toga više od pet odmah prebacujemo za izgradnju pruge te dio na održavanje vozila. Ostaje nam 15-ak miliona za ostale stvari, a budžet je 2007. godine bio od 25 do 32 miliona KM. Mjesečno imamo od 3 do 3,2 miliona KM, a trenutno su nam najveći problem dugovanja prema Upravi za indirektno oporezivanje koji iznose oko 16 miliona KM i Poreznoj upravi Federacije BiH 140 miliona KM", kaže Vatrić.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Nedavno je na Općinskom sudu u Sarajevu protiv ovog KJKP bio pokrenut sudski spor zbog neizmirivanja dugova UIO, a Vlada Kantona Sarajevo trenutno pokušava iznaći rješenje za odobrenje kredita kako bi se izmirili dugovi. Prema riječima Vatrića, dvije strane kompanije vrše presjek stanja u GRAS-u i razmatraju mogućnosti vraćanja kredita, kao i mogućnost razvoja firme.

Građani nezadovoljni prijevoznim sredstvima u KS

U razgovoru za naš portal direktor Vatrić naglašava da je prosječna plata vozača u GRAS-u 766 KM te da su prošle godine u aprilu smanjene plate za deset posto, što je, prema njegovim riječima, bio znak pažnje zaposlenika koji su se solidarisali kako bi pomogli preduzeću u vraćanju dugova.

"Svjesni smo stanja u preduzeću i znamo da građani Sarajeva nisu zadovoljni uslugama GRAS-a što se posebno odnosi na minibuski saobraćaj. Nedavno smo iz Istanbula dobili 12 autobusa, a nadamo se da će ih biti još. Ministarstvo saobraćaja KS je raspisalo tender za nabavku osam korištenih i osam novih minubusa za potrebe održavanja linija i nadamo se da će taj potez popraviti iskrivljenu sliku kakva se predstavlja o nama. Za normalno odvijanje minibuskog saobraćaj treba nam od 40 do 45 vozila, a trenutnom ih imamo od 18 do 22", dodaje Vatrić.

KJKP GRAS nije moguće privatizirati

Istaknuo je također kako KJKP GRAS nije moguće u potpunosti privatizirati, ali je moguće naći partnera koji bi u segmentima kao što su minibuski i autobuski saobraćaj mogao adekvatno odgovoriti.

Za kraj razgovora je dodao da građana KS može ohrabriti činjenica da se i dalje razmatra ideja uspostavljanja tramvajske linije do Hrasnice, kao i saobraćanje trolejbusa do Vogošće.